سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش محبوبيت احزاب طرفدار رياضت اقتصادي در هلند

نتايج يک نظرسنجي که روز يکشنبه منتشر شد نشان مي دهد حمايت مردم هلند از پنج حزب طرفدار کاهش بودجه در يک ماه گذشته به شدت کاهش يافته و به زير سطحي رسيده است که پس از انتخابات ماه سپتامبر براي تشکيل دولت ضروري خواهد بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، هلند که پنجمين اقتصاد بزرگ منطقه يوروست يکي از راسخ ترين متحدان آلمان در زمينه اعمال انضباط مالي در منطقه يورو بوده است اما با فروپاشي دولت راست ميانه مارک روته نخست وزير هلند در ماه گذشته اين همسويي زير سوال رفته است.

دولت ائتلافي هلند به سبب ناکامي در حصول توافق بر سر کاهش بودجه فروپاشيد اما روته همچنان موفق شد با حمايت دو حزب در دولت موقت خود و سه حزب مخالف کوچک کاهش بودجه را به تصويب برساند.

نظرسنجي جديد موسسه «موريس دي هوند» نشان مي دهد تعداد کرسي هاي اين پنج حزب در مجلس سفلاي 150 نفري پارلمان هلند از 76 کرسي ماه گذشته در انتخابات دوازدهم سپتامبر به 66 کرسي کاهش خواهد يافت. کاهش آراء احزاب طرفدار تدابير رياضتي در هلند بازتابي از گرايش اخير در انتخابات اخير ديگر کشورهاي منطقه يورو ، از جمله فرانسه و يونان است.

حمايت از حزب ليبرال روته ظاهرا در برابر حزب پوپوليست آزادي به رهبري ويلدرس کاهش يافته است. ائتلاف قبلي زماني به شکست انجاميد که حزب ضد اسلام و ضد اروپايي ويلدرس از گفتگوها درباره بودجه خارج شد. نظرسنجي نشان مي دهد حزب چپگراي سوسياليست هلند نيز که با تدابير رياضتي مخالف است در انتخابات بعدي 25 کرسي کسب خواهد کرد. بر اساس اين نظرسنجي ، حزب آزادي 25 کرسي ، ليبرال ها 24 کرسي ، و حزب کارگر که مخالف کاهش بودجه بود 21 کرسي را به دست خواهند آورد.

اين نظرسنجي همچنين نشان داد هر دولتي که پس از انتخابات سپتامبر تشکيل شود احتمالا دولتي چند تکه خواهد بود که فقط مي تواند يک اکثريت شکننده را در پارلمان تشکيل دهد که اين نيز احتمال تصويب کاهش هزينه ها را بيش از پيش تضعيف مي کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.