سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین آبنمای کشور قطعات شهدای بهشت زهرا(س) را به حرم مطهر امام(ره) متصل می کند

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت:بزرگترین آبنمای کشور توسط سازمان بهشت زهرا (س) قطعات شهدا را به حرم مطهر امام خمینی(ره) متصل می کند که طراحی اش برگرفته از باغ ایرانی است.

مجتبی عبداللهی درگفت و گو با خبرنگاراجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: این آبنمای بسیار زیبا که جنب متروی حرم مطهر  سازمان بهشت زهرا(س) قرار گرفته ، طراحی اش برگرفته از باغ ایرانی است و در مدت زمان 50 روز احداث شده است.

 

وی ادامه داد: طول این آبنما 180 متر مربع ، سطح اشغال شده آبنما دو هزار و 400 متر مربع، تعداد فواره های کنار آبنما 360 عدد و تعداد 57 فوراه در وسط آبنما تعبیه شده است.

 

عبداللهی با اشاره به اینکه سطح پیاده روی آبنما در دو لاین رفت و برگشت با محوطه سازی زیبا به میزان هفت هزار متر مربع احداث شده، به علاوه دارای دو هزار و 200 متر مربع سطح فضای سبز است، افزود: این آبنما دارای 10 برج نور و محوطه سازی زیبا و مجهز به مخزن ذخیره آب به مقدار 400 متر مکعب و دارای موتورخانه و تاسیسات لازم است.

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه این آبنما از یک سو به حرم مطهر امام خمینی(ره) و از سوی دیگر به قطعات شهدای سازمان بهشت زهرا(س) متصل شده و نام بلوارهای آن، "سلام امام" و بلوار "سلام شهدا" نام گرفته، اظهار کرد: همچنین در دو طرف این آبنما جملاتی از امام راحل و و مقام معظم رهبری تعبیه شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه این آبنما در یک محوطه وسیع فضای بسیار مطلوبی را برای مراجعان و زائران مرقد حضرت امام و قبور شهدا به وجود آورده و قبل از بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به بهره برداری می رسد،افزود: پمپاژ آب به گونه ای است که فضای این محوطه وسیع را به صورت مرطوب و مطبوع در خواهد آورد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.