سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف هندوانه مانع ابتلا به سرطان پروستات مي‌شود

هندوانه ميوه‌اي است كه 92 درصد آن از آب تشكيل شده و مصرف اين ميوه موجب تكرر ادرار در افراد مي‌شود و موجب مي‌شود توكسين‌هاي موجود در بدن نيز به همراه آن دفع شوند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، یک متخصص تغذيه ضمن بیان این مطلب افزود: هندوانه از موادي مغذي مانند كربوهيدرات نيز تشكيل شده است. البته قند موجود در اين ميوه از نوع سوكروز است و در نتيجه افراد ديابتي بايد در مصرف اين ميوه اعتدال را رعايت كنند. همچنين مقداري جزئي پروتئين در اين ميوه وجود دارد كه اين پروئتين‌ها اسيدآمينه‌هاي مهمي مانند تريپتوفان، ليزين و آرژنين تشكيل شده‌اند كه اين اسيدآمينه‌ها براي جريان خون بسيار مفيدند.

دكتر دردانه حسين تصريح كرد: هندوانه چربي و كلسترول ندارند و به همين دليل مصرف آن براي بيماران قلبي و عروقي و افراد مبتلا به فشار خون بسيار مفيد است. همچنين اين ميوه منبع بسيار خوبي براي پتاسيم، كلسيم و منيزيوم است و سديم موجود در آن نيز بسيار اندك است، به همين دليل مصرف اين ميوه براي تنظيم الكتروليت‌هاي بدون بسيار مفيد است.

وي خاطرنشان كرد: هندوانه سرشار از آنتي‌اكسيدان است و به همين دليل مصرف اين ميوه مانع ابتلا به سرطان مي‌شود. ليكوپن يكي از آنتي‌اكسيدان‌هاي مهم موجود در اين ميوه است كه مي‌تواند از بروز سرطان پروستات پيش‌گيري كند.

وي تاكيد كرد: هر 150 گرم اين ميوه يك واحد را تشكيل مي‌دهد و هر فرد سالم مي‌تواند روزانه يك تا دو واحد هندوانه مصرف كند./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.