سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در هفته بدون دخانیات عنوان شد؛

بیش از 75 درصد از افراد سیگاری پدر سیگاری داشته اند

در همایش پیشگیری از اعتیاد که صبح امروز به مناسبت هفته بدون دخانیات در یزد برگزار شد، مطرح شد: بررسی ها نشان داده است، بیش از 75 درصد از افراد سیگاری پدر سیگاری داشتند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، کارشناس مسئول آموزش سلامت مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: با استعمال سیگار 4 هزار ماده شیمیایی و 60 ماده سرطان زا وارد بدن می شود.
دکتر نقی تقوایی ضمن اشاره به عوارض استعال سیگار و قلیان بر سلامتی اظهار داشت: میزان اعتیاد به سیگار از میزان اعتیاد به هروئین بیشتر است.
وی با تاکید بر افزایش آگاهی جوانان در خصوص مضرات سیگار برسلامتی ادامه داد: نتایج بررسی ها در یزد نشان می دهد، 27 تا23 درصد از مردان بالای 15 سال یزدی سیگاری اند.
دکتر تقوایی افزود: همچنین در این بررسی که بر روی 2 هزار نفر انجام شد نشان داد، 1 تا 5/0 درصد زنان یزدی قلیان می کشند.
کارشناس مسئول آموزش سلامت مرکز بهداشت شهرستان یزد ضمن اشاره به مضرات سیگار، تصریح کرد: با سیگار کشیدن 4 هزار ماده شیمیایی و 60 ماده سرطان زا وارد بدن می شود.
وی با بیان این که بیماری "برگر" ممکن است فرد سیگاری را مبتلا سازد خاطرنشان كرد: اولین علامت این بیماری خواب رفتگی دست و پا است.
تقوایی افزود:  در این بیماری عروق بدن در اثر غلیظ شدن خون در نتیجه استعمال سیگار تنگ می شود و قطع عضو تنها راه درمان آن است.
وی با اشاره به مضرات قلیان متذکر شد: هروعده قلیان کامل معادل استعمال  80 نخ سیگار است.
 مسئول کانون بسیج  جامعه پزشکی  و کارشناس مسئول آموزش سلامت مرکز بهداشت شهرستان یزد در پایان بیان داشت: سوزش نوک انگشتان دست، سرطان حنجره، سرطان لب، سرطان بینی را از دیگر عوارض استعمال سیگار برشمرد./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.