سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/ مدیركل حوزه ریاست سازمان پزشكی قانونی كشور؛

70درصد بیماران روانی بستری كشور مصرف كنندگان شیشه هستند

مدیركل حوزه ریاست سازمان پزشكی قانونی كشور گفت: حدود 70درصد بیماران بستری در بیمارستان های روانی كشور را مصرف كنندگان ماده مخدر شیشه تشكیل می دهد.

  به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  شهركرد: 'محمدرضا قدیرزاده' در گردهمایی آموزشی آشنایی با آثار موادمخدر و روانگردان ها در شهركرد افزود: شیشه، اثری تركیبی از توهم زایی و تحرك بخشی دارد و با تحریك سیستم مركزی اعصاب باعث بروز نوعی تشنج و حركات غیرقابل كنترل به همراه تعریق، گشادی مردمك چشم و كنش های شدید رفتاری می شود.

وی گفت: به عقیده متخصصان برخلاف مخدرهای افیونی سنتی مانند تریاك كه عموما آرام بخش هستند و استعمال كننده را به سمت سكون و كندی حركتی سوق می دهد، شیشه، رفتارهای خشونت آمیز را در مصرف كنندگان ایجاد می كند.

قديرزاده گفت: مصرف ماده مخدر شیشه باعث افزایش انرژی، پرفعالیتی، شادابی، بی‌خوابی، افزایش تمركز، بالا رفتن درك و حس اعتماد به نفس می شود كه مسمومیت با این ماده با علائم خفیفی مانند افزایش ضربان قلب، فشار خون بالا، اضطراب و پرخاشگری تا علائم شدیدی مانند بالا رفتن درجه حرارت بدن، فعالیت بیش از حدعضلانی و تخریب بافت عضلانی، تشنج، كما و مرگ همراه است.

مشاور رییس سازمان پزشكی قانونی كشور تصریح كرد: اگر بیمار معتاد به این ماده مخدر دچار جنون و توهم نشود با افسردگی های شدیدی دست به گریبان می شود كه كنار آمدن با آن تقریباً محال است.

 قدیرزاده افزود: یك تخت بیمارستان روانی روزانه یك میلیون ریال برای دولت هزینه دارد كه این امر هزینه های سنگینی را به دولت تحمیل می كند.

وی از مسوولان دستگاه های اجرایی خواست در زمینه شناسایی مصرف كنندگان شیشه در دستگاه های اجرای بیشتر دقت كنند. وی گفت: طبق برآورد آماری در سطح دنیا حشیش بیشترین میزان مصرف را دارد اما در كشور ایران تریاك بیشترین آمار مصرف كنندگان را دارد به طوری كه كشور ما در زمینه مصرف تریاك رتبه اول را در جهان دارد.

قدیرزاده از تغییر گرایش مصرف مواد مخدر از مواد سنتی به صنعتی در بین جوانان، ‌دانشجویان و دانش آموزان خبر داد وگفت: ازسال 85 مصرف شیشه و روانگردان ها در كشور افزایش یافته است. /س

وی اظهار داشت: در سال 85 تنها 40 درصد مصرف مواد مخدردر شهرتهران شیشه بوده كه این میزان در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است./س
برچسب ها: آشنا ، اثر ، افیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.