سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانش آموز همداني جوانترين مدرس ايراني در دانشگاه

آرزوي ديدار با مقام معظم رهبري (مدظله العالي ) رادارم

در ديار هگمتانه كه از گذشته‌هاي دور مهد پرورش عالمان و دانشمندان بوده ، نخبه‌اي زندگي مي‌كند كه با سن اندك خود لقب جوانترين مدرس ايراني در دانشگاه را به خود اختصاص داده است

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ،بر اساس مستندات قابل ارائه ، ديار هگمتانه زادگاه دانشمندان و مشاهير نامداري چون بوعلي سينا و جايگاه بزرگان و عارفاني چون بديع الزمان، عين القضات همداني و شاعراني چون ميرزاده عشقي، غبار، مفتون همداني، غمام، صابر و باباطاهر بوده است واين روزها نيز مهد پرورش عالمي جوان است كه شهره موفقيتش در دنيا پر شده است.
علي نجفي جوانترين مدرس دانشگاه همدان و داراي مدرك دكترا در دنياست كه 14 سال بيشتر ندارد اما به دانشجويان بزرگسال زبان انگليسي، در كانون فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي همدان درس مي‌دهد.
وي از چهار سالگي آموزش زبان را در برخي از مؤسسات آموزشي آغاز كرده و هم اكنون در سن 14 سالگي و در كلاس اول دبيرستان ، توانسته مدرك دكتري خود را از دانشگاه كمبريج انگلستان دريافت كند.
اين دانش آموز بسيجي نخبه، يكي از مشاوران جوان فرماندار همدان و عضو شبكه مشاوران جوان رياست جمهوري است و بنا به گفته خودش از اعضاي هيئت مركزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش آموزان استان همدان نيز محسوب مي شود.
با اين استاد كه با روي خندان و آرامشي جذاب پيش روي ما نشسته گفتگويي داشتيم كه خواندنش خالي از لطف نيست.
به عنوان اولين سئوال از وي پرسيديم كه علت موفقيت شما چه بوده است؟
نجفي در پاسخ به سئوال اينگونه جواب داد: براي رسيدن به موفقيت‌ها هميشه شاه كليدي وجود دارد كه همان حسن رفتار و اخلاق نيكوست.
نجفي با بيان اينكه در قرآن بارها نسبت به رفتار و اخلاق نيكو و خوش رفتاري كردن با مردم تأكيد شده است و من اين شاه كليد را رعايت كردم.
نجفي مشوقهاي اصلي خود در اين موفقيت را خداوند متعال، ائمه اطهار، قرآن و پدرو مادرش عنوان كرد و در توضيح فعاليت‌هاي روزانه ‌اش گفت: از اوايل تابستان سال گذشته به عضويت گروه مشاوران جوان فرماندار همدان درآمدم.
وي با بيان اينكه گروه مشاوران جوان از متخصصان جوان تشكيل شده و در پيشبرد امور شهرستان تأثيرگذارهستند، گفت: اين گروه بايد زمينه ساز مطرح شدن و پيشرفت شهرستان در سطح كشور و حتي بين الملل باشد.
نجفي كه از همه شاگردان خود در دانشگاه به لحاظ سني كوچكتر است، در خصوص مشكلات تدريس نيز گفت: تمامي شاگردانم در كلاس درس افراد تحصيل كرده هستند.
وي با بيان اينكه تدريس با سن كم در ابتدا سخت بود، گفت: خوشبختانه پس از مدتي دانشجويان پي بردند كه ملاك تدريس صحيح، سن و سال نيست و حضور من را پذيرفتند.
نجفي در بيان خاطره‌اي از زمان‌هاي تدريس در كلاسهاي درس نيز گفت: اساتيد وقتي قصد نصيحت دانشجو يا خطاب كردن وي را دارند ، خطاب به دانشجويان از لفظ پسرم يا دخترم استفاده مي‌كنند ولي من در كلاس درس دانشجوها را با لفظ پدرجان و مادرجان خطاب مي‌كند./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.