سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

سیاست های اصولی دولت، توفقیقات بزرگی برای كشور به ارمغان آوده است

استاندار آذربایجان غربی با تجلیل از توجه خاص هیات دولت به مناطق محروم و بزرگداشت یكصدومین سفر استانی رئس جمهوری گفت: سیاست های اصولی دولت، توفیقات بزرگی را برای كشور و استان آذربایجان غربی به ارمغان آورده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اروميه؛وحید جلال زاده در جلسه شورای اداری كه با حضور معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری و با هدف تجلیل و تبیین دستاوردهای سفرهای استانی هیات دولت در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد افزود: دولت برای تحقق پروژه های مصوب سفرهای استانی تصمیم به اجرای طرح مهر ماندگار گرفته كه در این طرح كلیه طرح های نیمه تمام و اساسی استان ها تا پایان كار دولت دهم به بهره برداری می رسد.

وی از طرح مهر ماندگار به عنوان یك حركت جوانمردانه دولت یاد كرد و اظهار داشت: بر اساس این طرح قرار است منابع دولت در سال جاری به سمت تحقق پروژه هایی هدایت شود كه در زمان دولت آقای احمدی نژاد و یا دولت های قبلی آغاز شده است.

جلال زاده اضافه كرد: در استان آذربایجان غربی نیز 35 طرح و پروژه بزرگ و اساسی شناسایی شده كه كه این طرح ها تا پایان امسال و یا نیمه اول سال آینده به بهره برداری كامل خواهند رسید.

استاندار آذربایجان غربی یاد آور شد: 15 طرح از طرح های مهر ماندگار آذربایجان غربی در بخش منابع آب، شبكه های آبیاری و زهكشی و آب و خاك ، قرار دارند كه نشانگر نگاه اصولی دولت به اقتصاد كشاورزی استان می باشد.

جلال زاده گفت: در قالب طرح مهر ماندگار ، راه آهن مراغه به ارومیه، بزرگراه ارومیه - میاندواب، ارومیه - تبریز و چهار بیمارستان و چندین طرح بزرگ اقتصادی و تولیدی در آذربایجان غربی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی، تاكید هیات دولت و شخص رئیس جمهوری نسبت به حل بحران آبی دریاچه ارومیه و لزوم احیای این پهنه آبی را نشانگر عزم جدی دولت برای تامین آب مورد نیاز این دریاچه دانست و اظهار داشت: در نشست اخیری كه با حضور اعضای هیات دولت در تهران برگزار شد ، نصف روز اعضای هیات دولت به بحث و بررسی پیرامون این موضوع گذشت .

جلال زاده انتقال آب از حوزه های مجاور، طرح باروری ابرها و صرفه جویی در مصرف آب كشاورزی با هدف رها سازی آب مازاد به دریاچه ارومیه را از طرح های مهم احیای دریاچه ارومیه عنوان كرد و افزود: در بخش انتقال آب از رودخانه ارس در شمال استان و رودخانه ' گلاس ' در جنوب استان به دریاچه ارومیه، رئیس جمهوری تاكیدات مضاعف داشتند و منابع اعتباری طرح ها را نیز مشخص كردند.

وی اضافه كرد: وزارت نیرو و پیمانكار در یك كار سریع موظف شده اند طرح های مورد نظر را اجرا و انتقال آب صورت گیرد.

جلال زاده ، تجهیز 50 هزار هكتار از اراضی حوزه آبریز دریاچه ارومیه به سامانه های تحت فشار، تامین تسهیلات اعتباری اجرای این طرح ها، لایروبی بستر رودخانه های حوزه دریاچه ارومیه را یكی دیگر از مصوبات مهم و اساسی برای احیای دریاچه ارومیه اعلام كرد و اظهار داشت: برای همین منظور تا كنون افزون بر یك میلیون متر مكعب از آب سد ها به سمت دریاچه ارومیه رها سازی شده است.

استاندار آذربایجان غربی تحقق شعار تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی را یكی از اولویت های مهم دولت در سال جاری عنوان كرد و گفت: با توجه به بافت كشاورزی آذربایجان غربی، كارگروه توسعه كشاورزی در استان كار خود را آغاز كرده دولت برای تامین اعتبار مصوبات این كار گروه، دو هزارو 600 میلیارد ریال اختصاص داده است.

جلال زاده، توسعه صادرات غیر نفتی را نیز از اولویت های امسال استان در جهت حمایت از تولید ملی اعلام كرد و یاد آور شد: در جدول صادراتی استان ها آذربایجان غربی در ردیف 11 قرار گرفته كه در این محاسبه 10 استان بالای جدول با صدور میعانات گازی و پتروشیمی در آن جایگاه قرار گرفته اند كه بدون محاسبه میعانات گازی و پتروشیمی آذربایجان غربی در ردیف پنجم استان های كشور قرار می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت سفرهای شهرستانی و روستایی و دستاوردهای این سفر ها در توسعه مناطق محروم و روستایی گفت: امسال نیز این سفرها را ادامه می دهیم.

در این جلسه كه نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه، ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران، روسای ادارت ، مسوولین دستگاه های اجرایی، فرماندهان پیروهای نظامی و انتظامی آذربایجان غبی نیز حضور داشتند استاندار آذربایجان غربی بر لزوم تلاش هر چه بیشتر برای خدمت رسانی به مردم، تكریم ارباب رجوع، صرفه جویی در مصارف جاری تاكید كرد./س

برچسب ها: سیاست ، دولت ، طرح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.