سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرعامل شركت گسترش سرمايه گذاري مناطق آزاد ايران؛

تهيه و تدوين دستورالعمل اجرايي به منظور جذب سرمايه گذاران در مناطق آزاد

تدوين دستورالعمل اجرايي به منظور استفاده از ظرفيت بخش خصوصي در جهت جذب سرمايه گذاري و شناسايي ارزيابي شركت هاي فعال، از اولويت هاي اساسي براي جذب سرمايه گذاري در مناطق آزاد است.

سعيد رحيمي، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با تاكيد بر اينكه شركت سرمايه گذاري مناطق آزاد ايران بر تلاش و فعاليت جدي سرمايه گذاري داخلي و خارجي در مناطق آزاد است، افزود: سابقه تاريخي و گذشته مناطق آزاد، حاكي از آن است كه اتكا صرف به نيروهاي شاغل در مديريت هاي سرمايه گذاري مناطق و واحدهاي ستادي در جذب فعالان اقتصادي و سرمايه گذاران كافي نيست. بايد توانمنديهاي جديد و ظرفيت هاي مضاعف شناسايي و در راستاي اصل برون سياري و اجتناب از تصدي گري، بخشي از ماموريت ها و وظايف به آنان سپرده شود.

وي آسيب شناسي و شناسايي عوامل موثر بر جذب سرمايه گذاري و تلاش در جهت رفع موانع و مشكلات مذكور را يكي از ماموريت هاي اين شركت دانست و گفت: اصلاح نظام پولي و بانكي در مناطق و ارتقاء كيفيت خدمات بيمه اي كه از عوامل موثر در جذب سرمايه گذاري است، در دستور كار قرار گرفت.

رحيمي اظهار داشت: نشست مشترك با مديران سرپرستي بانكهاي مناطق آزاد تشكيل و در خصوص رفع موانع و مشكلات موجود، بحث و تبادل نظر شد.

همچنين؛ تشكيل جلسات مشترك با شركت هاي بيمه دولتي و خصوصي پيش بيني شده تا شركت هاي مذكور به عنوان يكي از حلقه هاي اصلي و جدي توسعه سرمايه گذاري رسالت و ماموريت خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

مديرعامل شركت گسترش سرمايه گذاري مناطق آزاد ايران، تاكيد كرد: برنامه ريزي براي تهيه و تدوين بروشورها و كتابچه هايي كه از طريق آن، ظرفيت هاي سرمايه گذاري مناطق به صورت متمركز و حرفه اي و حضور در نمايشگاه هاي داخلي و خارجي به نمايندگي از سوي مناطق آزاد، از جمله برنامه هاي جاري شركت سرمايه گذاري است.

وي اضافه كرد: برگزاري همايش و نمايشگاه هاي تخصصي، فرصت هاي سرمايه گذاري مناطق آزاد، برنامه ريزي و برپايي تورهاي سرمايه گذاري و اعزام هيئت هاي اقتصادي به مناطق، برگزاري دوره هاي آموزشي مديريت تامين سرمايه و آشنايي با ابزارهاي مالي و مشاركت در تسريع فرآيند تامين مالي طرح هاي زيربنايي و توسعه مناطق و ايجاد صندوق هاي توسعه مصنوعي با همكاري مناطق آزاد از جمله برنامه هاي آتي اين شركت است.

رحيمي خاطرنشان كرد: تهيه و تدوين دستورالعلل اجرايي به منظور استفاده از ظرفيت بخش خصوصي و ارزيابي شركت هاي فعال و نيز بكارگيري نيروهاي متخصص و توانمند حرفه اي، از جمله برنامه هاي اجرايي در طول سالجاري ذكر كرد./ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.