سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

خرید تضمینی 7 هزار و 500 تن پیازوسیب زمینی از کشاورزان خوزستان

مدیر تعاون روستایی خوزستان از آغاز خرید تضمینی بیش از7 هزار و 500تن محصول پیاز وسیب زمینی از کشاورزان در مراکز خرید تعاون روستایی استان خبر داد.


"هرمز خواجوی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان  گفت : طبق ابلاغیه ارایه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی از 20 اردیبهشت تا 20خردادماه محصول پیاز وسیب زمینی کشاورزان با نرخ تضمینی خریداری می شود.
وی ادامه د اد :قیمت تضمینی پیاز هرکیلو 105 تومان و قیمت تضمینی سیب زمینی 152 تومان اعلام شده است.
خواجوی با اشاره به اینکه خرید تضمینی سیب زمینی و پیاز در خوزستان تا 20 خرداد ادامه دارد، افزود: امسال پنج هزار و 703 هکتار از زمینهای خوزستان به کشت سیب زمینی و چهار هزار و 500 هزار هکتار به کشت پیاز اختصاص یافته است و پیش بینی می شود از این مزارع 196 هزار تن سیب زمینی و170 هزار تن پیاز برداشت شود.
 وی تصریح کرد: تنظیم بازار، پر کردن خلاء محصول در بازار مصرف، افزایش قیمت پیاز وسیب زمینی و کوتاه کردن دست دلالان وجلوگیری از ضر ر وزیان به کشاورزان را از عمده اهداف خرید تضمینی عنوان کرد.
مدیر تعاون روستایی خوزستان  خاطر نشان کرد   در سال گذشته  130 هزار تن پیاز در در استان  تولید شد که از این میزان ، 54 هزارتن  به قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

 وی در پایان از کمبود سرخانه برای دخیره این محصولات و کمبود صنايع تبديلي و فرآوري اشاره کرد وگفت : توجه به صنايع تبديلي و فرآوري در جهت ايجاد ارزش افزوده بيشتر، افزايش اشتغال و جلوگيري از به هدر رفتن محصولات كشاورزي بايد با تاكيد بيشتري دنبال شود./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.