سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد ریالی استان اصفهان در طرح مسکن مهر

مدیركل راه و شهرسازی استان اصفهان حجم ریالی در گردش طرح های مسکن مهر در بخش خود مالک و تعاونی ها را افزون بر 50 هزار میلیارد ریال ذکر کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان محمود محمودزاده' افزود: پارسال در بخش مسكن بیش از 170 هزار واحد مسكن مهر شهری و روستایی در حال ساخت بود كه این رقم در سال جاری به 200 هزار واحد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینكه بیشترین آمار ساخت مسكن مهر در كشور را استان اصفهان دارد،گفت: علاوه بر ساخت مسكن مهر در بخش ساختمان های دولتی چندین بیمارستان از جمله بیمارستان دولت آباد، بیمارستان 10 تختخوابی شهرستان دهاقان توسط این اداره كل در حال ساخت است كه در آینده ای نزدیك به بهره برداری خواهد رسید.

مدیركل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته مسكن مهر به متقاضیان اظهار داشت: حدود 34 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش مسكن مهر به شهروندان استان اصفهان تخصیص پیدا كرده كه بخشی از آن پرداخت شده و قسمتی با توجه به روند اجرایی ساخت مسكن در حال پرداخت است.

محمودزاده با اشاره به طرح های مهم حوزه راه در استان اصفهان گفت: در بخش راه سه طرح آزاد راه كنار گذر شرق، كنار گذر غرب و قطار سریع السیر اصفهان، تهران از مهمترین طرحهای در حال ساخت می باشد.

وی درباره روند اجرایی این طرح ها گفت: آزاد راه كنار گذر غرب به طول 94 كیلومتر است كه حدود 80 كیلومتر آن بهره برداری شده و زیر بار ترافیك می باشد و مابقی آن تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی درباره وضعیت آزاد راه كنار گذر شرق گفت: این آزاد راه به طول 95 كیلومتر و با پیشرفت فیزیكی 42 درصد در حال ساخت است كه با توجه به اهمیت و نقش ویژه ان در كاهش زمان سفر از شمال به جنوب كشور قرار است مرحله یك آن از جاده فرودگاه تا جاده نطنز تا پایان سال جاری و مرحله دوم از جاده فرودگاه تا جاده نائین تا پایان خرداد ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیركل راه و شهرسازی استان اصفهان از طرح قطار سریع السیر اصفهان- تهران به عنوان یكی از طرح های مهم كشور یاد كرد و گفت: این خط آهن كه اولین بار در كشور به صورت تندرو و با سرعت 350 كیلومتر در ساعت در حال ساخت است در دو قطعه بین اصفهان و قم در حال اجرا می باشد.

وی ادامه داد:150 كیلومتر این طرح در استان اصفهان و 90 كیلومتر آن در استان قم قرار دارد كه در حوزه استان اصفهان با 85 درصد پیشرفت فیزیكی در حال انجام است و تا پایان سال جاری زیرسازی آن به اتمام می رسد و آماده ریل گذاری می شود./س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.