سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يزد /

انتشار كتاب (پاليوژيوفولوژي)شير كوه يزد

كتاب " پالئوژئوفولوژي شيركوه يزد " به همت انتشارات دانشگـاه آزاد يزد منتشر شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از يزد ، رئيس شوراي انتشارات دانشگاه آزاد يزد گفت : اين کتاب يك جلدي با تيراژ 2 هزار نسخه منتشر و روانه بازار شده است .
آقاي مديح افزود : كتاب پالئوژئوفولوژي شيركوه يزد با تاکيد بر زير حوضه سخويد نوشته دکتر سيد علي المدرسي عضو هيئت علمي دانشکده عمران ، گروه سنجش از دور و GIS دانشگاه آزاد اسلامي يزد است .
وي گفت : اين كتاب در 179 صفحه و سه فصل تنظيم شده است .
فصل اول كتاب پالئوژئوفولوژي شيركوه يزد موقعيت منطقه سخويد را از لحاظ جغرافيايي ، زمين شناسي و هيدرولوژيکي توضيح مي دهد ،  فصل دوم ويژگي هاي فيزيکي شامل شاخص هاي مورفتري ، هندسي ، خطي و توپوگرافي و فصل سوم تغييرات محيطي و نقش آن در شبکه هاي شکل را شرح مي دهد .
دکتر المدرسي نويسنده کتاب گفت : در اين اثر سعي شده تا با استفاده از فن آوري هاي نوين GIS با توجه به شواهد اقليمي و شواهد مورفولوژيکي اقليم گذشته بازشناسي و با اقليم حال مقايسه شود و با بهره گيري از آمارها و مطالب بدست آمده شبکه هاي فرسايشي شکل زاي منطقه ارزيابي و در نهايت تغييرات محيطي و ويژگي هاي آن بررسي مي شود .
دانشجويان کارشناسي و کارشناسي ارشد ، زمين شناسي ، جغرافيا ، منابع طبيعي ، عمران و محيط زيست مي توانند از اين کتاب به عنوان منبع درسي بهره مند شوند . دكتر المدرسي 2 کتاب  ديگر با عناوين ژئومورفولوژي کاربردي و تحولات زمان و فضا در ژئومورفولوژي را در دست تهيه دارد .
انتشارات دانشگاه آزاد اسلامي واحد يزد از سال 1369 فعاليت خود را آغاز كرده و تاكنون 120 عنوان كتاب منتشر كرده است .
كتاب "باورهاي ما در ترازوي برهان" اثر دكتر محمد رضا شايق و "مباحثي در جبر خطي و هندسه تحليلي اثر دكتر سيد عليرضا باجگاني از ابتداي امسال تاكنون با تلاش انتشارات دانشگاه آزاد اسلامي يزد منتشر شده است ./ج2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.