سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

صدورکارت قالیبافی برای30 هزار بافنده فرش در اردبیل

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان فرش دستباف استان اردبیل گفت: تاکنون 30 هزار بافنده فرش در استان اردبیل کارت معتبر قالیبافی گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل؛ مالک اژدر حسنی امروز در جلسه بررسی مشکلات فرشبافان اردبیل افزود:‌ از این تعداد تاکنون بالغ بر یک هزار نفر بافنده زیر پوشش خدمات بیمه تکمیلی درمانی قالیبافی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: تحقق این شعار در حوزه تولید فرش به همت تولید‌کننده داخلی، نیروی انسانی و سرمایه‌گذار ملی تحقق عینی می‌یابد چرا که ما با استقلال تولید در این عرصه قادر هستیم بسیاری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذاریم.

حسنی به تولید سالانه 120 هزار متر‌مربع فرش دستباف در استان اشاره کرد و افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده استان اردبیل در بخش تولید و صادرات فرش دستباف رتبه هشتم کشور را دارد.

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان فرش دستباف استان اردبیل در ادامه گفت: متنوع‌ترین و با کیفیت‌ترین فرش دستباف و تابلو فرش کشور در استان اردبیل تولید می‌شود که امید است به همت دولت خدمتگزار روز به روز شاهد رونق و شکوفایی این صنعت در استان باشیم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.