سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با هدف تقویت چندبعدی‌نگری در کودکان؛

کتاب «اردک! خرگوش!» توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شد

انتشارات سیمای شرق کتاب «اردک! خرگوش!» را به‌صورت دوزبانه (فارسی و انگلیسی) و با ترجمه بهاره محبی روانه بازار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بهروز تقی‌پور، مدیر اجرایی انتشارات سیمای شرق با بیان این مطلب اظهار داشت: تکیه بیشتر این کتاب در درک تصاویر است و بخش قالب آن به ایجاد این چالش در کودک می‌پردازد که تصویری که می‌بیند، تصویر یک «خرگوش» است یا یک «اردک».
وی در خصوص دلایل چاپ این کتاب که در طبقه‌بندی کتاب‌های فلسفی کودکان قرار می‌گیرد، گفت: قطعاً جامعه‌ای رو به توسعه و کمال حرکت خواهد کرد که بصیرت، فهم، شعور و نگاهی متفاوت را از کودکی در ذهن فرزندانش نهادینه کرده و به آنها بفهماند که نگاه تک‌بعدی و ساده‌انگارانه به مسائل و تحلیل پدیده‌ها در قالبی یک‌سویه، نتیجه‌ای جز عقب‌ماندگی نخواهد داشت.
تقی‌پور ادامه داد: انتشارات «سیمای شرق» با همین نگاه و در رویکردی متفاوت به پدیده نشر کتاب در حوزه کودک و نوجوان، هدف یادشده را الگوی خویش قرار داده و در تلاش است با ترجمه کتاب‌های ممتاز بین‌المللی و سفارش تولید کتاب‌هایی که در ذات خود اندیشه‌ورزی را به کودکان این مرز و بوم می‌آموزند، آن را محقق سازد. در همین راستا پس از مطالعه و بررسی‌های چندین کتاب منتشر شده در دنیا، تعدادی را برای نشر در کشور انتخاب کرده و در نخستین گام برای انتشار کتاب «اردک! خرگوش!» اقدام نموده است.
مدیر اجرایی انتشارات سیمای شرق متن ساده و روان، کمک در یادگیری زبان انگلیسی، استفاده مناسب از تصاویر، رشد خلاقیت بصری کودکان و... را از ویژگی‌های مهم این کتاب عنوان کرد که می‌تواند نقش مهمی در تقویت جهان‌بینی کودکان داشته باشد.
کتاب «اردک! خرگوش!»، نوشته امی روز روسنسال و تام لیچتنهلد با ترجمه بهاره محبی در 36 صفحه و برای گروه‌های سنی (الف) و (ب) به قیمت 28000 ریال در کتابفروشی‌ها موجود است./ي2
برچسب ها: کتاب ، کودک ، سیمای شرق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.