سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمقدري:

جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران، نفسي تازه به سينما مي دهد

رئيس سازمان امور سينمايي و سمعي بصري گفت: ايران جزو 10 كشور دنيا است كه بيشترين توليد فيلم كوتاه را دارد به ويژه اينكه جوانان ايراني مستعدي در اين زمينه به ارتقاي فيلم كوتاه در كشور كمك مي كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران، «جواد شمقدري» رئيس سازمان امورسينمايي در گفت و گو با برنامه قاب 28 درباره فيلم كوتاه و جايگاه آن  با تاكيد براينكه يكي از دلايلي كه سينماي ايران در عرصه ملي و بين المللي جايگاه دارد، فيلم كوتاه است و قطعاً عدم وجود اين نوع از سينما به منزله از بين رفتن اين جايگاه است، در ادامه با اشاره به اينكه فيلم كوتاه مي تواند آينده سينماي ايران را تضمين كند، بيان كرد: ايران جزو 10 كشور دنيا است كه بيشترين توليد فيلم كوتاه را دارد به ويژه اينكه جوانان ايراني مستعدي در اين زمينه به ارتقاي فيلم كوتاه در كشور كمك مي كنند.
وي، جشنواره فيلم كوتاه تهران را مهم ترين جشنواره بين المللي ايران دانست و افزود: وقتي جشنواره اي استاندارد بالايي دارد، فيلم هاي خوبي هم در آن شركت مي كنند.
معاون وزير درباره بازگشت سرمايه فيلمسازان فيلم كوتاه و حمايت نهادها از اين عرصه گفت: قرار نيست براي ساخت فيلم كوتاه هزينه بالايي صرف شود، چرا كه با هزينه اندك هم مي توان فيلم كوتاه ساخت. در اين زمينه، سازمان سينمايي و ديگر نهادها و دستگاه هاي سينمايي كشور، خودشان را موظف به حمايت مي دانند. در اين راستا، انجمن سينماي جوانان ايران، فرصت هاي خوب و مناسبي را براي جوانان علاقه مند فراهم كرده است.
وي، فيلم كوتاه را بستري براي بروز خلاقيت جوانان دانست و خاطرنشان كرد: به نظر من، فيلمسازان و جواناني كه در جشنواره حضور دارند، بايد لحظه به لحظه آن را غنيمت شمرند و ديدن هيچ كدام از فيلم هاي جشنواره را از دست ندهند.
شمقدري درباره برنامه اكران فيلم كوتاه در سينماها توضيح داد: سينما اساساً با مخاطب معنا و تجلي مي يابد و هر فيلمسازي كه فيلم مي سازد، دوست دارد موقعيت اكران داشته باشد. البته مي پذيريم كه در حوزه فيلم كوتاه براي همه فيلم ها امكان اكران وجود ندارد، اما وقتي در مكاني مثل دفاتر انجمن سينماي جوان، فرصتي براي پخش پيدا مي شود، بهتر است آن را از دست ندهند، چرا كه نفس اين كار خوب است. اما در سطح حرفه اي و گسترده، قصد داريم فيلم ها را در سالن هايي مجزا اكران كنيم.كه مركز سينماي مستند تجربي و انجمن سينماي جوانان اين كار را كرده اند.
وي همچنين در ادامه درباره رسانه هايي كه به شناساندن فيلم كوتاه كمك مي كنند، گفت: شبكه اينترنت، پخش فيلم هاي كوتاه قبل از اكران فيلم هاي سينمايي در سالن هاي سينما، توزيع فيلم هاي كوتاه در پكيج هاي شبكه خانگي و پخش در صداوسيما، روش هايي است كه براي شناساندن فيلم كوتاه به مردم استفاده خواهيم كرد.
شمقدري در پايان عنوان كرد: اساساً جشنواره هايي نظير فيلم كوتاه هستند كه نفسي تازه به سينما مي دهند، همان طور كه جشنواره فيلم فجر، بهار سينماي ايران است. اميدواريم و تلاش داريم كه جشنواره هاي فيلم كوتاه را به گستردگي هر چه تمام برگزار كنيم/ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.