سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

مصرف نکردن میوه و سبزیجات عامل یبوست در کودکان

یبوست در اثر عادات غذایی یا عادات محیطی و یا علل اجتماعی و روانی می باشد که در بین کودکان سنین مدرسه در حال شیوع است

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج،  دکتر محمددوست متخصص کودکان گفت: بیش از 95 در صد یبوست کودکان پس از دوران نوزادی عواقب جدی را به دنبال دارد و می تواند سبب ایجاد دامنه وسیعی از پریشانی های روحی و مشکلات بدنی مانند استرس ،بی اختیاری در دفع، مشکلات در مدرسه، کاهش اعتماد به نفس و کاهش روابط اجتماعی شود .
وی گفت: برنامه غذایی و عادت دستشویی رفتن 383 کودک بین سنین 8-10 سال نشان داده است که دختران نسبت به پسران بیشتر دچار یبوست می شوند  و احتمال ابتلا به یبوست در سنین مختلف متفاوت است و شانس ابتلا به یبوست در 9 سالگی بوده در حالی که در 8 سالگی و در 10 سالگی  کمتر گزارش شده است .
محمددوست گفت: علاوه بر این مصرف آب و مایعات و نیز مصرف سبزیجات در میزان ابتلا به یبوست موثر بودند. کودکانی که فقط 200-400 میلی لیتر مایعات در روز می نوشند نسبت به کودکانی که 600-800 میلی لیتر مایعات می نوشند 8 مرتبه و نسبت به کودکانی که 1 لیتر یا بیشتر مایعات می نوشند 14 مرتبه بیشتر احتمال یبوست داشتند.
وی گفت: کودکانی که علاقه ای به میوه و سبزی ندارند 13 مرتبه بیشتر از کودکانی که میوه و سبزی مصرف می کنند به یبوست مبتلا می شوند./س
برچسب ها: کودکان ، یبوست ، میوه ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.