سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرندي در مراسم افتتاحيه مجلس نهم:

مجلس بايد سپردفاع از منافع ملت در مسايل بين المللي باشد

رئيس سني مجلس نهم گفت: مجلس شوراي اسلامي بايد سپر دفاع از منافع ملي کشور در مسائل بين المللي باشد تا حقوق ملت صيانت شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، عليرضا مرندي در جلسه افتتاحيه نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي افزود: از مجلس نهم که مجلسي متخصص، مستقل و توانمند است انتظار مي رود در قانون گذاري نهايت دقت را داشته باشند و از حداکثر توان کارشناسي استفاده کنند.
وي گفت: مجلس بايد بر ميزان نظارت بر خود و حسن اجراي قوانين در  کشور بيفزايد و در مسائل بين المللي با علاقه ، دقت و حساسيت لازم ورود کند.

نماينده مردم تهران افزود: با توجه به تحولات يک سال اخير در منطقه، مجلس بايد اين حوادث را با دقت رصد و حرکت بيداري اسلامي و دموکراسي خواهي را در منطقه تقويت کند.

رئيس سني مجلس نهم گفت: همه بايد پيوسته ارشادات و توصيه هاي مقام معظم رهبري را مد نظر داشته باشيم و در تحقق آنها حرکت کنيم؛ تکرار فرمايش ها و رهنمودهاي ايشان البته براي به خاطر سپردن و منحرف نشدن از آنها لازم است اما آنچه ضروري تر است، تلاش مستمر براي به ثمر نشاندن آنهاست.

وي افزود: آن بزرگوار اين دهه را دهه عدالت و پيشرفت و امسال را سال توليد ملي؛ حمايت از کار و سرمايه ايراني نام گذاري فرمودند و همه تلاش ما و مسئولان کشور بايد صرف تحقق اين اهداف بزرگ و نيز ساير رهنمودها و دستورهاي ايشان نظير سند چشم انداز شود.
مرندي گفت: لازمه توفيق در اين مهم و همه امور، برخورداري از نهايت همکاري و همفکري و تشريک مساعي همه قوا به ويژه دولت و مجلس است.

وي افزود: اميدوارم عنايت الهي شامل حال مجلس نهم شود و خداوند ما را در پيشبرد اين اهداف متعالي هدايت فرمايد و به کار و تلاشمان برکت و به ما توفيق دهد تا پيوسته در تحقق وحدت و همکاري مستمر ميان قواي سه گانه موفق باشيم.
مرندي گفت: اين گونه تلاش ها همه در جهت آرمان هاي امام راحل بزرگوارمان است و با کوشش بيشتر براي تحقق اين اهداف بزرگ، روح ملکوتي ايشان و همه شهداي عزيز ان شاء الله از ما راضي و خشنود خواهد شد.

مرندي در ادامه با اشاره به مناسبت هاي پيش رو افزود: هفته آينده سالگرد رحلت جانسوز حضرت امام (ره) و روز پس از آن سالروز قيام خونين15 خرداد است که نقشي بس عظيم در سرنوشت کشورمان داشت.

وي در ادامه از حضور همه مسئولان کشوري و لشکري در مراسم افتتاحيه مجلس نهم قدرداني کرد و گفت: از حضور سفراي و نمايندگان کشورها نيز سپاسگزاري مي کنم.

مرندي افزود: لازم است از همه مجريان و دست اندرکاران انتخابات به ويژه شوراي نگهبان و وزارت کشور که انتخاباتي سالم و پرشور برگزار کردند قدرداني کنم و تلاش رسانه ها به ويژه رسانه ملي نيز در اين ميان جاي قدرداني دارد.

وي گفت: خدا را شاکريم که با هدايت و رهبري امام(ره) و با عزم جزم و همت مردم ديندار، انقلاب اسلامي را پيروز و دشمنان ملت ايران را خوار و ذليل کرد و انقلاب ما به الگو و سرمشقي براي بيداري اسلامي تبديل شد.

مرندي با بيان اينکه امت شهيدپرور ايران با ارشادات امام راحل و خلف صالح ايشان براي حراست دائم از انقلاب پيوسته در صحنه مانده اند افزود: آنها با تکيه بر ولايتمداري بيش از سه دهه براي در اهتزاز نگه داشتن پرچم اسلام و آرمان هاي بزرگ انقلاب، همه سختي ها را تحمل کردند.

وي گفت: مجلس که به حضور بزرگمرداني همچون مدرس مزين بوده است به فرمايش امام راحل و مقام معظم رهبري در رأس امور است و انتخابات آزاد براي برگزيدن نمايندگاني در اين مجلس ارزشمند از مظاهر مردمسالاري ديني است که به فضل پروردگار در ايران اسلامي نهادينه شده است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: حضور دائم مردم در همه صحنه ها و مشارکت در دهها انتخابات از جمله انتخابات مجلس شوراي اسلامي آن هم با گستردگي و شکوه روز افزون حاکي از اعتماد مردم به نظام جمهوري اسلامي و علاقه و محبت آنان به حکومت و خدمت گزاران کشور است.

رئيس سني مجلس افزود: مردمي که در مکتب انقلاب اسلامي صاحب آگاهي سياسي و بصيرت لازم شده اند با احساس مسئوليت مثال زدني براي حل مسائل ملي و بين المللي نقش بي بدليلي ايفا کرده اند و مي کنند.

مرندي ادامه داد: مردم با تکيه بر احساس مسئوليت کم نظير ديني و ملي ، انتخابات اين دوره مجلس را برگزار و با حضور باشکوه خود در روزهاي12 اسفند پارسال و 15 ارديبهشت امسال دنيا را شگفت زده کردند.

وي گفت: ملت شريف ايران علاوه بر اداي وظيفه ديني و ملي خود در  انتخابات پشتوانه عظيم براي حضور قدرتمند کشورمان در صحنه هاي بين المللي فراهم کرد.

مرندي به درگاه خداوند براي داشتن نعمت ولايت شکر کرد و افزود: ولايت امر، حرکت کشتي با عظمت ملت عزيز را به سوي افق روشن معنويت، حکمت ، عزت ، کرامت ،‌ پيشرفت و انسانيت هدايت کرد و استمرار بخشيد.

وي گفت: طبق قانون اساسي کشور از آغاز برقراري مجلس درجمهوري اسلامي ايران حتي براي يک روز هم بدون مجلس نبوده ايم.

مرندي افزود: ما منتخبان دوره نهم مجلس خداوند حکيم را شاکريم که لطف و کرمش شامل حال ما شد تا با هدايت و ياري او بتوانيم همه توان خود را براي خدمت به اين ملت و نظام بکار گيريم و همچون يدي واحد در راه تحکيم اعتقادات اسلامي ، عزت ، سربلندي ، امنيت ، سلامت ، سعادت ، رفاه و آسايش امت خداجوي قدم هاي استوار برداريم.

رئيس سني مجلس شوراي اسلامي گفت: طبق آمار 30 درصد منتخبان مجلس نهم از استادان و اعضاي هيأت علمي دانشگاهها و داراي تخصص ها و فوق تخصصهاي گوناگون هستند.

عليرضا مرندي در ادامه سخنانش در مراسم افتتاحيه مجلس نهم افزود: اينجانب که شاهد و ناظر دلسوزي ها و تلاشهاي نمايندگان دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي بوده ام از آنان و همه نمايندگان ادوار گذشته سپاسگزاري و قدرداني مي کنم و براي همه آنان چه کساني که در دوره نهم مجلس توفيق حضور دارند و چه آنان که در عرصه هاي ديگر به خدمات خود ادامه مي دهند آرزوي توفيق روز افزون دارم.

وي با اشاره به اينکه مجلس نهم در قياس با دوره هاي گذشته از سطح سواد و تخصص هاي بالاتري برخوردار است گفت: اين ويژگي مهم که هم بر قدرت کارشناسي مجلس مي افزايد و هم زمينه ارتباط بيشتر با دانشگاههاي کشور را فراهم مي کند در عين حال ميزان انتظارات از اين مجلس را به مراتب بالا مي برد.

مرندي گفت: از چنين مجلس متخصص ، مستقل و توانمندي انتظار مي رود که در امر قانونگذاري نهايت دقت را به عمل آورد و از حداکثر توان کارشناسي استفاده کند./گ
برچسب ها: مجلس ، افتتاحیه ، مرندی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.