سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاري تظاهرات ضد آمريكايي در افغانستان

جمعي از معترضان افغان با برگزاري تظاهرات ضد آمريكايي در استان مركزي "وردك" خواستار خروج نظاميان آمريكايي از اين كشور شدند.


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري پرس تي وي؛ معترضان افغان، روز گذشته با برگزاري راهپيمايي خواستار خروج نظاميان آمريكايي و ناتو از اين كشور شدند.

آنها با سر دادن شعارهاي ضد آمريكايي از مقامات اين كشور خواستند تا به اشغال ده ساله افغانستان توسط آمريكا پايان داده شود.

معترضان خشمگين اعلام كردند؛ ميراث اشغال افغانستان توسط آمريكا جز افزايش مزارع ترياك و هتك حرمت به قرآن كريم چيزي نبوده و افغانستان در حال حاضر به لطف حضور نظاميان خارجي، به يكي از منفورترين كشورهاي جهان به دليل توليد بالاي مواد مخدر تبديل شده است.

اين در حالي بود كه پارلمان افغانستان به تازگي امضاء قرارداد امنيتي بين كابل و واشنگتن را تائيد كرده است. اين قرارداد حضور نيروهاي آمريكايي در كشور جنگ زده افغانستان را تا سال 2014 مقدور مي سازد.

مردم افغانستان و بسياري از تحليلگران سياسي اين كشور، با محكوم كردن اين قرارداد، آن را عليه استقلال افغانستان عنوان كرده اند.

براساس اين گزارش؛ آمريكا در سال 2001 با هدف نابودي گروهك طالبان و به اصطلاح برقراري نظم در افغانستان، به اين كشور حمله كرد.

اين در حالي است كه تلفات بالاي نظاميان آمريكايي در افغانستان و كشتار افغانهاي بيگناه، انتقاد بسياري را برانگيخته است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.