سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توليدي ها، گشت ارشاد را به سراغ مردم روانه مي كنند

این روزها به هر میدانی که پا بگذاری می بینی ماموران انتظامي را آنجا مي بيني، کمی که نگاه می کنی تازه می فهمی که چه خبر است! بازهم طرح برخورد با بد حجابی؛ بد حجابی که از تعریف آن گرفتن دختران و پسرانی است که جرمشان پوشیدن لباس هایی است که پوشیده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، اساسا حريم خصوصي و عمومي از هم تفكيك ناپذيرند، به شكل دقيق مشخص نيست كه تا كجا حريم خصوصي ماست و از كجا به بعد وارد حريم عمومي ميشويم و اين عدم درك دقيق حريمهاست كه گاهي سبب شكسته شدن بعضي حريمها مي شود و برخي حريم عمومي را حريم شخصي خود مي دانند.
حجاب و پوشش كه ريشه در تاريخ و تمدن ايراني دارد، در عصر جديد دستخوش تغيير و تحول شده است، و اين مسئله تنها مختص ايران نيست، براي مثال در ژاپن وقتي بانوان پوشش سنتي اين كشور يعني كيمونو را كنار گذاشتند عملا تغييرات گستردهاي در فرهنگ و مناسبات اجتماعي مردم به وجود آمد و در هندوستان نيز وقتي مردم پوشش سنتي خود را رها كردند فرهنگ اجتماعي اين كشور دچار تحول شد. نسل جديد با وجود داشتن اطلاعات ديني بسيار بالا و گسترده، تربيت ديني خوبي به آنها ارائه نشده و در مدارس و دانشگاهها مطالب بسياري در موضوع معارف ديني و شرعي به دانش آموزان و دانشجويان ارائه ميشود اما تربيت ديني خوبي صورت نمي گيرد.
 ماموران پلیس پایتخت در ادامه اجرای طرح امنیت محله محور طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانکن‌های خیابانی را در تهران آغاز کردند. در این طرح که در میادینی همچون ونک، صادقیه، هفت‌تیر، هفت‌حوض و ... به مرحله اجرا گذاشته شده است، ماموران پلیس با بدپوششان، مانکن‌های خیابانی و افراد بدحجاب برخورد می‌کنند. كار مهمتري كه پليس بايد قبل از برخورد با مردم بايد انجام دهد برخورد با توليد كننده هاي لباس است كه مدل هاي عرياني را روانه بازار مي كنند.
 سردار حسین ساجدی‌‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفته بود که برخورد با بدپوششی در دو مبحث تولیدکنندگان، واردکنندگان غیرمجاز لباس و مصرف‌کنندگان صورت می‌پذیرد به طوری که همزمان با آغاز طرح تمامی مراکز تولیدی و توزیعی البسه در شهر تهران شناسایی شده و هشدارهای لازم در این باره به آنان داده می‌شود و بدیهی است درصورت عدم‌توجه به توصیه‌ها این مراکز پلمپ خواهند شد.
وی تاکید کرده بود که بعد دیگر این طرح شامل استقرار گشت‌های ثابت خودرویی امنیت اخلاقی در میادین، مجتمع‌های تجاری و خیابان‌ها و نیز گشت‌های موتورسوار انتظامی و راهنمایی در بزرگراه‌های شهر تهران است که در این مورد با افرادی که وضعیت پوشش نامناسب دارند و از مصادیق بدپوششی است، برخورد لازم صورت می‌پذیرد.
  سردار رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز پیشتر با بیان اینکه پلیس با موضوع بدپوششی برخورد می‌کند، با برشمردن مصادیق بدحجابی گفته بود که لباس تنگ و چسبان، روسری که از دو سوی آن موی سر مشخص باشد، مانتوی بالای زانو و شلوار تنگ از مصادیق بدپوششی است.
نکته مهم اینست که هر كسي قدرت انتخاب دارد البته نمي شود زمينه ارتكاب به خطا را هم ناديده گرفت، از سوي ديگر تا زماني كه مردم در مراجعه به فروشگاه ها براي خريد چيزي جز مانتوهاي كوتاه  نمي بينند، چه انتظاري هست از مردم كه بروند و لباسهايي با پوشش مناسب بخرند./ز
گزارش از محمد سياح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.