سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان امداد و نجات پیشنهاد داد؛

ایجاد سامانه فرماندهی حادثه و مدیریت بیمارستانی در حوادث غیرمترقبه

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر پیشنهاد داد:سامانه فرماندهی حادثه و مدیریت بیمارستانی در حوادث غیر مترقبه ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمود مظفر گفت:به منظور انجام اصول بنیادین مدیریت بحران در انجام عملیات مشترک امداد رسانی در حوادث و سوانح احتمالی در کشور ،سامانه فرماندهی حادثه،و مدیریت بیمارستانی در حوادث غیر مترقبه ایجاد شود.
وی ادامه داد:در سال های اخیر حوادث غیر مترقبه به موجب بروز خسارت های فراوان انسانی و  اقتصادی در کشور شده است و با وجود حضور پرشور و داوطلبانه مردم و سازمان های امدادرسان،ضعف  و یا فقدان سامانه مدیریت بحران به منظور سازماندهی این نیروها و بهره وری مناسب از این امکانات همواره مشهود بوده است.
وی اضافه کرد: بیمارستان ها به عنوان اصلی ترین واحد ارایه خدمات بهداشتی درمانی در حوادث غیر مترقبه از قاعده فوق مستثنی نبوده اند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: به منظور آماده سازی و افزایش کارایی بیمارستانها در چنین شرایطی،شیوه نامه های مختلفی در دنیا مطرح شده که یکی از معتبرترین آنها(HICS)است.
محمود مظفر اظهار داشت:بنابراین به منظور اجرایی کردن (HICS) در بیمارستان های ایران،اجرای مراحل زیر شامل توجیه مدیران ارشد سازمانهای متولی بحران و امدادرسان در مورد ضرورت ،مزایا و خصوصیات سامانه یاد شده،تشکیل کمیته بحران بیمارستانی با هدف اجرایی کردن آن،آموزش اعضای کمیته در زمینه خصوصیات سامانه یادشده،تطبیق جایگاه های موجود در سازمان بیمارستانی با جدول سازمانی (HICS) و تعیین افراد منتخب جهت جایگاههای خاص در سامانه یاد شده ضروری است.
وی گفت:سامانه فرماندهی حادثه براساس اصول پایه ای بنا نهاده شده است که از طرفی موجب اطمینان یافتن از بکارگیری موثر منابع و از سویی دیگر باعث کاستن از اختلالات در سیاستگذاری ها و عملیات سازمان های پاسخگو می گردد و این اصول بایستی برای هر نوع بحران و در هر سطحی در کشور بکار گرفته شود./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.