سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین بار صورت گرفت:

مشاهده شاه روباه در ایلام

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت:برای نخستین به کمک دوربین های تله ای توسط اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام در کوهستان ایلام در کوهستان استان کار گذاشته شده است، شاه روباه كه گونه اي از پستانداران است، رويت شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، غلامحسین کاظمی افزود: براساس یافته های علمی و مطالعات زیستی که تا به امروز انجام شده، خاستگاه اصلی این گونه از پستانداران در زیستگاه هایی در شرق و مرکز ایران بود،اما این یافته جدید که دوربین های تله ای محیط زیست ایلام به آن دست یافت نشان از پراکندگی حیات وحش این گونه از پستانداران بیش از نمودار فعلی است.
وی ادامه داد:نتایج علمی که تا به امروز بدست آمده حاکی است که شاه روباه کوچکترین و زیباترین روباه در ایران است در خراسان کرمان،طبس،نهبندان و فارس زندگی می کند.
کاظمی با بیان اینکه شاه روباه از جمله در کوهستانهای بدره ما نشست و قلارنگ دیده شده است خاطرنشان کرد: با مشاهده زندگی شاه روباه در حیات وحش ایلام تعداد گونه های پستاندار در زیستگاههای استان از 32 گونه به 33 گونه افزایش یافته است هم اکنون این گونه در ارتفاعات با بیش از 2000 متر زندگی می کند./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.