سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین تکلیف برای خبرنگاران بسکتبال؛

گزارش از تیم ملی، هفته ای نیم ساعت!/ ماتیچ تعامل خوب با رسانه ها را هم با خود برد؟

فدراسیون بسکتبال سیستم نوینی را برای تهیه گزارش و مصاحبه از تیم ملی بسکتبال در نظر گرفته است به این ترتیب که روابط عمومی فدراسیون در تماس با نمایندگان رسانه ها تک تک از آنها برای حضور نیم ساعته در تمرینات تیم ملی دعوت کرده و گزارش از تیم را محدود به نیم ساعت در روزهای دوشنبه عنوان می کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بدون گذر از خط انصاف باید تعامل سالهای گذشته فدراسیون و مسئولان تیم ملی بسکتبال با رسانه ها را در زمان شروع کار تیم ملی، چیزی بین خوب تا عالی توصیف کرد اما با وجود اینکه با آمدن بچیروویچ و تعیین سخنگو برای تیم ها ی ملی هنوز هم قوانینی که برای خبرنگاران بسکتبال در زمان تمرینات آماده سازی تیم ملی در نظر گرفته اند دقیق و روشن نیست برخوردهای اولیه نوید خوبی را به اصحاب رسانه نمی دهد.

در اولین گام از روز چهارشنبه که تمرینات تیم ملی در سالن بسکتبال آزادی به طور رسمی اغاز شد هیچ یک از نمایندگان رسانه ها اجازه حضور نداشته و حتی رضا طاهری سخنگوی تیم ملی که در حال حاضر در آلمان به سر می برد در پاسخ به ایمیل یکی از خبرنگاران حضور در تمرین اول را برای خبرنگاران ممنوع اعلام کرد و از وی خواست تا روز دوشنبه صبر کند.

به این ترتیب گویا با سیستم در نظر گرفته شده خبرنگاران تنها در روزهای دوشنبه هر هفته حق حضور در تمرینات را داشته و تنها نیم ساعت پیش از شروع تمرینات اجازه مصاحبه با ملی پوشان را خواهند داشت! جالب اینجا است که زمان اعلام شده برای ورود خبرنگاران در اولین دوشنبه نیز ساعت 9:30 دقیقه صبح و پیش از شروع تمرینات است و همین موضوع نشان از نا آشنایی با کار خبرنگاران دارد چرا که اکثر نمایندگان مطبوعات برای تهیه گزارش در صبح با مشکل مواجه بوده و در سالهای گذشته نیز بیشترتمرینات عصر تیم ملی مورد استقبال رسانه ها قرار می گرفت.

از طرفی شنیده می شد که خبرنگاران حق حضور در تمرین پس از مصاحبه را ندارند که گویا اعتراضات برخی خبرنگاران به گوش مسئولان تیم ملی رسیده و حضور آنها در طول تمرین را بلا مانع دانسته اند هر چند هنوز مشخص نیست که آیا تنها تماشای تمرینات یک روز در هفته آزاد است یا خبرنگاران در روزهای دیگر هفته نیز امکان گزارش از تمرین و حضور در سالن را داشته و تنها حق مصاحبه ندارند؟

گفتنی است تمام این تصمیمات در حالی گرفته شده که در سالهای گذشته ارتباط خوبی میان رسانه ها و تیمهای ملی در زمان آماده سازی وجود داشته و نوربخش سرپرست فدراسیون و مشحون رئیس سازمان تیمهای ملی استقبال بسیار خوبی از خبرنگاران در تمرینات تیم ملی داشتند در مقابل هم نمایندگان رسانه ها تا حد ممکن مراعات تیم ملی را کرده و به قوانینی که ماتیچ برای آنها در نظر می گرفت احترام می گذاشتند.

ماتیچ نیز در طول سالهای حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی ارتباط دوستانه ای با خبرنگاران برقرار کرده و به این ترتیب با رفتن وی و آمدن مربی جدید این نگرانی برای رسانه ها پیش آمده که شاید سرمربی صربستانی تعامل خوب با رسانه ها را نیز با رفتنش از ایران برده باشد. هر چند حسن نوربخش و رضا مشحون مسئولان تیم ملی با شنیدن گلایه های خبرنگاران قول پی گیری این موضوع را داده اند./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.