سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محسن رضايي در دانشگاه علم و فرهنگ:

خرمشهر نماد مقاومت ملي ايرانيان است

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:‌ فتح خرمشهر نماد مقاومت ملي ايرانيان و پايان دادن به اشغال و جدا كردن يك منطقه از خاك ايران بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محسن رضايي در دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به روز سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر، گفت:‌ اميدوارم هشت سال جنگ تحميلي،‌ آخرين جنگ ميان كشورمان و ساير كشورها باشد.

وي با بيان اينکه در آزادسازي خرمشهر زحمات زيادي كشيده شد؛ افزود: طراحي عمليات بيت‌المقدس و نحوه اجراي آن و موارد متعددي همچون فشارهاي دشمن و فشارهاي سياسي كه تمامي آنها جاي بحث و تحليل دارد.

دبير تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: وقتي كه نيروهاي كشورمان پس از 21 روز مبارزه مستمر و درگيري 24 ساعته به دروازه‌هاي شهر رسيدند روز سوم خرداد بود كه شاهد پيروزي و آزادسازي خرمشهر بوديم.

رضايي افزود: ديكتاتور سابق عراق به قدري نيرو در اين شهر پياده كرده بود كه فرماندهان و نيروهاي ايراني در آنجا ناپيدا شده بودند؛ اين بيشتر به دليل نقطه استراتژيكي بود كه توسط نيروهاي بعث به اشغال درآمده بود و به هيچ وجه حاضر به باز پس دادن آن نبودند.

وي با اشاره به اينكه پس از آزادي خرمشهر، لبخند بر لبان تمام مردمان ايران بود اظهار داشت:‌ اين امر ناشي از دو دليل بود كه اين پيروزي يك لبخند تاريخي بر لبان مردم نشانده بود؛ نخست اينکه انتقام گرفتن غرب براي پيروزي انقلاب اسلامي و مردمي در ايران كه با فتح خرمشهر با شكست بزرگي مواجه شده بود و ديگر اينكه طي 200 سال گذشته ايران همانند برف، آب شده بود.

دبير تشخيص مصلحت نظام ادامه داد:‌ اين به دليل جدا شدن چندين شهر از ايران طي 200 سال گذشته بود كه آخرين نقطه بحرين بود و پس از پيروزي و فتح خرمشهر و بازپس‌گيري اين شهر، ايرانيان به دنيا نشان دادند كه ديگر اشغال كردن خاك اين سرزمين به پايان رسيده و پس از آن خرمشهر نماد مقاومت كشورمان شده است.

رضايي افزود: اما پس از دوران دفاع مقدس جنگ بدون توپ و تانك شروع شد كه بيشتر براي جلوگيري از پيشرفت‌هاي ايران در عرصه علم و فناوري بوده و نمونه آن جلوگيري از فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي توسط كشورمان است كه با شديدترين تحريم‌ها از آن جلوگيري مي‌كنند اما با توجه به تجربه‌هاي دوران جنگ تحميلي كه از آن به خوبي عبور كرديم توانسته‌ايم بر اين فشارها نيز فائق شويم و مقاومت خود را به دنيا نشان دهيم.

دبير تشخيص مصلحت نظام در پايان خاطرنشان كرد: پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي تنها دو نهاد وجود داشت كه كميته‌هاي انقلابي و وزارتخانه‌هاي سنتي بود و هر كدام داراي افراد متعهد و متخصص بودند. در همان زمان اختلافاتي بين آنها وجود داشت مبني بر اينكه كدام يك مهمتر هستند. امام(ره) در همان زمان فرمودند؛ "هر دو جنبه مهم و حياتي است براي نظام"، اما امروز دانشجويان بايد هر دو را در كنار يكديگر داشته باشند تا قله‌هاي موفقيت را هر چه بيشتر طي كنند.

/ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.