سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاريجاني در نشست فراکسيون حاميان ولايت خبر داد:

وجود مشاورين قوي در كنار نمايندگان

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت:وجود مشاورين قوي در كنار نمايندگان يكي از مسائلي است كه مورد توجه واقع شده است و اين مسئله براي نمايندگان الزامي است زيرا نمايندگان براي تحليل موضوعات مختلف به مشاوران قوي احتياج دارند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در نشست فراکسيون حاميان ولايت گفت: با توجه به تحولات بين المللي و مسائلي كه در منطقه وجود دارد احساس مي شود مسائلي مهمتر از مسئله انتخاب هيات رئيسه مجلس در شرايط كنوني وجود دارد اينكه ما چه استراتژي براي مجلس نهم بايد در نظر بگيريم در زمان كنوني از اين انتخابات مهمتر است اما روي سخنم با نمايندگان است آنچه كه مهم است اين است كه ما يك مجلس كارآمد داشته باشيم؛‌ يكي از اركان مهم اداري كشور مجلس شوراي اسلامي است مجلس نبايد منفعل باشد بايد برنامه‌ها و كميسيون‌هاي فعال داشته باشد و از روزمرگي فاصله بگيرد.

وي تصريح کرد: انتخاب هيات رئيسه قوي مي‌تواند مجلس را توانمند سازد اما نكته بعدي بحث كميسيون‌ها است كه مي‌تواند موتور متحرك مجلس باشد؛‌اين اهتمام و تلاشي كه شما براي انتخاب رئيس مجلس داريد بايد براي كميسيون‌ها هم وجود داشته باشد و افرادي توانمند براي حل مسائل كشور انتخاب شوند.

لاريجاني خاطر نشان کرد:ما بايد روي استقلال مجلس تكيه كنيم؛ استقلال مجلس به معناي ستيز با قواي ديگر نيست بلكه استقلال يعني نمايندگان مردم مستقل تصميم بگيرند و خود نماينده،تعيين كننده باشد و اين مسئله براي كشور بسيار مهم است.

رييس مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: ما با قواي ديگر به مانند يك برادريم اما بايد عزتمندانه در كنار يكديگر فعاليت كنيم؛ اگر مجلس ضعيف باشد كارآمدي كمتري در اداره كشور دارد. لذا در انتخاب اعضاي هيات رئيسه بايد اعضايي فعال انتخاب شوند تا به همراه ساير نمايندگان جايگاه مجلس را به اين سمت ببرند.

لاريجاني يكي از مشكلاتي كه نمايندگان در اين 4 سال با آن مواجه بودند مشكل دفتر كار نمايندگان وجود مشاورين قوي در كنار نمايندگان يكي از مسائلي است كه مورد توجه واقع شده است و اين مسئله براي نمايندگان الزامي است زيرا نمايندگان براي تحليل موضوعات مختلف به مشاوران قوي احتياج دارند. دانست ،تصريح کرد:نمايندگان براي انجام ملاقات‌هاي خود با مشكلات زيادي مواجه شده‌اند بايد نماينده‌ها يك دفتر جداگانه و منشي داشته باشند تا بتوانند كارهاي مردم را بهتر انجام دهند.

وي تاکيد کرد:لاريجاني تصريح کرد:من 32 سال كار اجرايي در كشور انجام داده‌ام و صدها پروژه اجرايي را در كشور انجام داده‌ام و نبايد شان مجلس را پايين بياوريم و نبايد دچار فضاسازي شويم.

وي در ادامه تاکيد کرد:ايجاد دفتر كار مجزا براي نمايندگان براي پيشبرد كارهاي نمايندگان بايد در اولويت قرار گيرد و نكته بعدي اينكه ما در كشور احزاب قدرتمند نداريم و گردش نخبگان در ايران به خوبي انجام نمي‌شود از اين رو هر نماينده اي بايد با نخبگان شهر خودش جلسات متعددي داشته باشد و نظرات اين نخبگان را در جلسات مجلس منتقل سازد؛ اين مسئله هم بايد جزء اولويت هاي اصلي نمايندگان باشد كه هر نماينده‌اي در شهرهاي خودش نخبگان آن شهر را جمع كند و آن نخبگان درباره مسائل مختلف مجلس نظر دهند و اين پشتوانه قوي براي هر يك از نمايندگان خواهد بود و نتيجه آن افزايش كارايي مجلس خواهد شد.

لاريجاني افزود:بايد جوهره اصلي تفكر اسلامي در كشور گسترده‌تر شود من معتقدم گرايشات روشنفكرمآبانه تاثيري در كشور نداشته است؛ ما بايد صراط مرجعيت را در كشور و در بحث قانونگذاري تقويت كنيم. 

لاريجاني خاطر نشان کرد:در بحث موارد اختلافي بين مجلس و دولت معتقدم كميسيون اقتصادي در بحث هدفمندي رقم را در حدي مشخص كردند كه كشش در جامعه وجود دارد و در كنار آن يك بودجه حمايتي را براي دولت در نظر گرفتند كه تاثير زيادي در بخشهاي مختلف كشور مانند سلامت خواهد داشت.

لاريجاني تاکيد کرد: در شرايط فعلي مجلس بايد از يك آرامش در تصميم گيري برخوردار باشد من در ديداري كه اخيرا با مقام معظم رهبري داشتم ايشان فرمودند مجلس بايد مظهر حكمت نظام باشد./

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.