سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جايزه بيداري جايزه‌اي به وسعت جهان است

نمايشگاه نخستين جايزه جهاني بيداري اسلامي رويدادي به وسعت جهان است.

ناصر برزگر، از هنرمندان نقاش كشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: جايزه جهاني بيداري جشنواره‌اي است كه به دور از تبليغات گسترده در راستاي بيان نگاه هنرمندان تجسمي ايران و جهان در ارتباط با بيداري اسلامي برگزار شده است.

وي اظهار داشت:‌ در بخش طراحي و پوستر اين رويداد جهاني مي‌توان نقطه اشتراكي در زمينه نگاه هنرمندان به اتفاقات پيرامون از جمله جنبش ضد وال استريت و خيزش ملل مختلف براي عدالت را مشاهده كرد و البته تامل و تفكر عميق آن ها را نيز نسبت به اتفاقات جهاني در آثارش به وضوح ملاحظه كرد.

برزگر اظهار داشت: در نمايشگاه جايزه جهاني بيداري توجه هنرمندان رشته‌هاي مختلف هنرهاي تجسمي در زمينه اتفاقات صورت گرفته در پيرامون بسيار قابل توجه است.

وي اظهار داشت: اين جشنواره بزرگ جهاني فرصت مغتنم براي هنرمندان ايران و جهان نسبت به بيان تحولات جهاني و حمايت از مردم منطقه در قالب آثار آن ها است.

برزگر تصريح كرد: عليرغم آنكه اولين دوره جايزه جهاني بيدراي اسلامي را پشت سرمي‌گذاريم اما شاهد استقبال هنرمندان برجسته‌ تجسمي جهان از اين رويداد جهاني هستيم و اين امر به منزله حمايت از مردم منطقه و بيداري اسلامي در جهان معاصر است.

وي در باره بخش عكس اين رويداد بين‌المللي گفت:‌ واقعيت صورت گرفته و آنجه كه در اتفاقات جهاني چون جنبش ضد وال استريت به انجام رسيده كه از دريچه دوربين عكاسان ايراني مي‌توان آن ها را مشاهده كرد.

برزگر اظهار داشت: هر رويدادي اعم از ملي و بين‌‌المللي در اولين دوره‌هاي خود با مشكلاتي مواجه است اما مي‌توان با تداوم آن اين نواقص را مرتفع و برطرف كرد.

وي گفت:‌ جايزه جهاني بيداري اسلامي رويدادي به وسعت جهان است و اهميت جهاني آن در همين اولين دوره به اثبات رسيده است.

برزگر در ادامه گفت: با افزايش رشته‌هاي اين جشنواره مي‌توان در دوره آينده شاهد شركت خيل عظيم هنرمندان جهاني در آن باشيم.

اين هنرمند نقاش كشورمان در ادامه تصريح كرد: يكي ديگر از موفقيت‌هاي نخستين جايزه جهاني بيداري دعوت از چندين هنرمند برجسته تجسمي براي حضور و شركت در اين رويداد است و همين موضوع نقطه عطفي براي توجه بيشتر به اهميت اين رويداد جهاني است زيرا حضور اين هنرمندان برجسته مي‌تواند باعث تعامل بيشتر ميان هنرمندان تجسمي شود و همچنين فتح بابي براي رسيدن به مشتركاتي پيرامون پرداختن بيشتر به موضوعاتي چون بيداري اسلامي خواهد بود.

برزگر گفت:‌ اگر رشته‌هاي اين جشنواره افزايش يابد شاهد گسترش نگاه‌هاي متفاوت هنرمندان تجسمي كشورمان به موضوع بيداري اسلامي خواهيم بود.

وي گفت: نمايشگاه نخستين جايزه جهاني بيداري اسلامي تا بيست و دوم خرداد در موزه هنرهاي ديني امام علي (ع) ادامه خواهد داشت./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.