سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل موسسه فناوران شهر:

450 هزار استعلام شهروندان از سیستم اینترنتی طرح تفصیلی از ابتدای امسال

مدیر عامل موسسه فناوران شهرگفت: دفاتر خدمات الکترونیک شهر در راستای هدف طرح تفصیلی شهر تهران در خصوص ضابطه مند کردن ساخت و ساز در شهر تهران از ابتدای سال جاری تاکنون به 35 هزار استعلام شهرسازی مردم پاسخ گفته اند.

محمدباقر دشتگرد در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: در کلان شهر تهران ۱۲۳ دفتر خدمات الکترونیک وجود دارد که 120 دفتر فعال هستندافزود: در تمامی این دفاتر طرح تفصیلی اجرا می شود و دفاتر پاسخگوی نیازهای مردم در حوزه شهرسازی و معماری با توجه به طرح تفصیلی جدید شهر تهران هستند، چنانچه تاکنون 35 هزار استعلام صادر شده است.

وي تعداد استعلام شهروندان از سیستم اینترنتی طرح تفصیلی را 450 هزار بار از ابتدای امسال عنوان کرد و افزود: تشکیل پروندهها در دفاتر در سال ۹۱ بر اساس طرح تفصیلی جدید است و تمامی کارها بر این اساس انجام می شود.

وی ادامه داد: سه دسته پرونده در طرح تفصیلی شهر تهران مدنظر قرار دارد که یک دسته شهروندانی هستند که در سال 90 تشکیل پرونده داده اند اما به دلیل پرداخت نکردن فیش و نگرفتن دستور نقشه بایداز طرح تفصیلی جدید تبعیت کنند.یک دسته دیگر نیز وجود دارند که تاکنون اقدامی نکرده اند بنابراین صدرصد باید از قوانین جدید تبعیت کنند.

وی با اشاره به اینکه دسته سوم شهروندانی هستندکه در سال ۹۰ از شهرداری دستور نقشه گرفته اند، اظهار داشت: این افراد به دلیل واریز کردن فیش نقدی و گرفتن دستور نقشه در سال قبل می توانند براساس طرح تفصیلی قدیم پیش بروند.اما اگر این دسته بخواهند بر اساس طرح جدید تفصیل به ساخت و ساز بپردازند مشکلی وجود ندارد و می توانند این کار را نیز انجام دهند.

وی با تأکید بر این موضوع که مشکلی برای اجرای طرح تفصیلی جدید در دفاتر نداشته ایم،گفت: سیستم این طرح کاملا هوشمند است و مالک برای اطلاع بیشتر در مورد وضعیت ملک خود با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک می توانداطلاعاتش را به صورت کامل دریافت کند.

وی به برگزاری کلاسهای آموزشی سیستم طرح تفصیلی جدید با همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و موسسه فناوران شهر اشاره کرد و گفت: دور اول و دوم کلاسهای آموزشی، از مورخ شانزدهم تا بیست و پنجم فروردین ماه بصورت هفتگی برای تمامی پرسنل شهرسازی مناطق و دفاتر خدمات الکترونیک شهر در محل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شده است./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.