سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت گفت:

افرادي که در مکان هاي مختلف قليان عرضه مي‌کنند، مجوز شغلي ندارند

دکتر کاظم ندافي در نشست خبري هفته بدون دخانيات با تاکيد بر اين که دستگاه‌هاي مربوط بايد با عرضه قليان برخورد کنند؛ افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي پي گيري‌هاي لازم را در اين زمينه انجام مي‌دهد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر کاظم ندافي در نشست خبري هفته بدون دخانيات گفت: کلينيک‌هاي ترک و مشاوره ترک دخانيات نيز در وزارت بهداشت و همچنين در بخش خصوصي فعال است.
رييس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت، هشدار درباره عواقب مصرف دخانيات را از ديگر راهبردهاي کنترل و مبارزه با استـــعمال مواد دخاني دانست و گفت: درج هشدارهاي بهداشتي روي پاکت‌هاي سيگار؛ قانون و در کشور در حال اجراست.
دکتر ندافي افزود: ممنوعيت تبليغات محصولات دخاني از ديگر پي گيري‌هاييست که وزارت بهداشت نيز در اين زمينه فعال است. همچنين افزايش ماليات بر مواد دخاني نيز از ديگر راهبردهاي اساسي براي کنترل دخانيات در جهان است که نشان مي دهد با افزايش قيمت، مصرف مواد دخاني کاهش يافته است.
وي اضافه کرد: بر اساس گزارش‌ها حتي در کشورهايي که با قدمت چند ده ساله در حال پي گيري راهبردهاي کنترل دخانياتي هستند، صد در صد در اين زمينه موفق نبوده اند چرا که اين موضوع کاري بزرگ است و از طرف ديگر شرکت‌هاي دخانياتي چند مليتي دست از مقابله نمي‌کشند بر همين اساس شعار امسال «مقابله با دخالت‌هاي صنايع دخاني در برنامه‌هاي کنترل دخانياتي» انتخاب شده است.
رييس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت با تاکيد بر اين که اجراي کامل قوانين کنترل دخانياتي مستلزم آن است که اين قوانين به خواست عمومي تبديل شود افزود: در اجراي قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانيات مي‌توان به ماده 5 اين قانون مبني بر الصاق تصاوير بهداشتي روي پاکت‌هاي سيگار اشاره کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.