سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار سلامي:

به برکت وجود رهبري و خون شهدا حقانيت خود را ثابت کرده‌ايم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: تمامي كشورهاي قدرتمند دنيا مي‌خواهند از طريق فشار آوردن با اهرم‌هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي، ايران را در مقابل خود به زانو زدن وادار كنند اما به بركت خون شهداء و وجود سرمايه عظيمي همانند مقام معظم رهبري توانسته‌ايم آنها را شكست دهيم و حقانيت خودمان را به اثبات رسانيم.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، یادواره شهداي گردان «المهدي» لشكر 10 سيدالشهداء در درون دفاع مقدس در حسينيه فاطمه زهرا(س) سپاه حضرت سيدالشهداء استان تهران در شهر ري برگزار شد.

در اين مراسم كه رزمندگان ،‌جانبازان و خانواده شهداي اين گردان حضور داشتند، سردار حسین سلامی جانشين فرمانده كل سپاه گفت: گردان المهدي(عج) مجمع جوانمردان و رزمندگان ايران عزيز است و شرافت چنين مراسم‌هايي در اين است كه كساني كه در آن حضور دارند بازماندگان دوران دفاع مقدس هستند.

وي خاطرنشان كرد: هنگامي كه جوان بوديم و به جبهه اعزام مي‌شديم درك نمي‌كرديم كه پدر،‌ مادر و همسرانمان چه احساسي دارند. هيچگاه راز نگاه عميق‌شان را درك نمي‌كرديم اما اكنون كه خودمان جوان داريم مي‌فهميم كه آنها چه مي‌كشيدند. لحظه‌اي كه خبر شهادت فرزندانشان را مي‌شنيدند تحملش بسيار دشوار بود چرا كه ثمره تلاش پدر و مادر اين است كه نوزادشان را پرورش دهند تا رشد كند.اين، نشانه‌هايي از ايثار خانواده‌ها بوده است تا كشورشان به استقلال برسد، به عظمت اسلام افزوده شود و حقانيت ولي امرشان به اثبات رسد، همچنين صبر اين خانواده‌ها كمتر از شهادت فرزندشان نخواهد بود.

جانشين فرمانده كل سپاه يادآور شد: دفاع مقدس تجسم واقعه عاشورا بود. خداوند مومنان را با سختي و مشكلات روبه رو مي‌كند تا قله‌اي از سعادت را فتح كنند به عبارتي مي‌توان گفت كه سختي‌هايي را كه خانواده‌ امام حسين(ع) تحمل كردند باعث شد تا آنها براي پيروانشان الگو باشند. شهداء هنرمندانه تصويري زنده از شهادت آن امام را در مقابل ديدگان ترسيم كرده‌اند تا آرزوهاي ملتي كه مي‌خواستند در ركاب امام حسين(ع) بجنگند در هشت سال دفاع مقدس محقق شود.

سردار سلامي يادآور شد: شهادت يك تصادف و يا رويداد ساده نيست چرا كه اولين خصوصيت آن گزينش الهي است. بارها در صحنه‌هاي هشت سال جنگ تحميلي شاهد بارش گلوله از آسمان بر سر رزمندگان بوديم كه بر اساس آمار و احتمالات رياضي امكان نداشت كسي جان سالم از مهلكه به در ببرد، اما فقط تعدادي از رزمندگان به شهادت مي‌رسيدند بايد گفت كه شهداء مصداق حيات الهي و تجسم بخش آيات الهي هستند.

اين فرمانده دوران دفاع مقدس با بيان اينكه عمل شهداء جلوتر از حرفشان بود، افزود: آنها توانستند با مردانگي صفاتي از قبيل امنيت، اقتدار، عزت، استقلال، پيشرفت و سربلندي را براي مملكت به ارمغان بياورند. كشورهايي كه از بركت چنين مرداني بهره نبرده‌اند با هجوم اشغالگران در سرزمين‌شان به ذلت افتادند و حتي به ناموسشان هم تجاوز شد.

وي گفت: شهيداني همچون كاشي‌ها،‌حسينیان و يكتا كه از فرماندهان گردان «حر بن رياحي» بودند با توسل به حضرت مهدي (عج) نام گردان را به «المهدي» تغيير دادند. اگر آنها نبودند امروز دشمن تمام ارزش‌هاي ما را از ميان برچيده بود.شهداء عمود خيمه انقلاب امام امت و رهبري هستند.

سردار سلامي با مقايسه‌ استعداد و تجهيزات رژيم بعثي عراق با ايران در جنگ تحميلي بيان كرد: مقاومت رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحميلي استثنايي است و به غير از صدر اسلام در جاي ديگري شبيه آن را سراغ نداريم.

جانشين فرمانده كل سپاه در پايان سخنانش خاطرنشان کرد: تمامي كشورهاي قدرتمند دنيا مي‌خواهند از طريق فشار آوردن با اهرم‌هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي، ايران را در مقابل خود به زانو زدن وادار كنند اما به بركت خون شهداء و وجود سرمايه عظيمي همانند مقام معظم رهبري توانسته‌ايم آنها را شكست دهيم و حقانيت خودمان را به اثبات رسانيم. واقعه مداخله نظامي طبس،‌ جنگ تحميلي‌، قتل عام مكه و فتنه 88 از نمونه‌هايي هستند كه دشمن را نااميد كرد. 22 بهمن هر سال، حماسه 9 دي و 12 اسفند هم عكس آرزوهاي دشمن را رقم زد.

/ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.