سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الکترونیکی شدن اسناد هویتی، فرصت یا تهدید

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تحولات انجام شده در تاریخ بشری حاکی از آن است که بشر در دوران پیشرفت خود موفق به صرفه جویی هایی عظیم در نادرترین منابع خود شده است.

محمد ناظمی اردکانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: به علت پیچیدگی، گوناگونی و یگانگی سازمان ها، زمینه های تخصصی بسیاری پدید آمده اند تا منابع بالقوه هر یک از اجزای سازنده را به حداکثر برسانند رشد و توسعه فناوری اطلاعات و مزایای زیاد کاربرد این تکنولوژی در بهبود روند ارائه خدمات سازمان های دولتی، سبب گرایش دولت ها به این فناوری و حرکت به سمت پیاده سازی دولت الکترونیک شده است.
وی افزود: سازمانهای دولتی برای آنکه بتوانند خواسته های خود را تامین نمایند از یک طرف به سیستم های دیگر وابسته و از طرف دیگر باید واجد توان بالقوه درونی برای رسیدن به تعادل های پویای داخلی گردند.
وی تصریح کرد: در این میان سازمان ثبت احوال کشور با داشتن ماموریت های گسترده ای به استفاده از دستاوردهای دولت الکترونیکی جهت ارائه خدمات بهتر با هزینه کمتر و اثر بخشی بیشتر نیاز مبرم دارد.
ناظمی اردکانی تاکید داشت: جایگاه نظام نوین ثبت احوال در قلب بخش خدمات مشاع زیر ساخت دولت الکترونیکی کشور، بسیار کلیدی و پر اهمیت است و تحقق آن یکی از شروط لازم برای شفافیت خدمات الکترونیکی نیز هویت الکترونیکی است.
وی اظهار داشت: با الکترونیکی شدن هویت شهروندان،‌هماهنگی بین بخش های سازمانی و افزایش کارایی فرآیندهای حقوق داخلی از جهت حقوق شهروندی، تثبیت هویت نامبردگان و پیشگیری از سو استفاده های احتمالی آنان تحقق و تعامل حقوقی گسترده ای در سطح بین المللی نیز ایجاد می شود.
وی افزود: اما، تسهیل شناسایی شهروندان از طریق الکترونیکی شدن اسناد هویتی ممکن چالش های بسیاری از حیث انتقال اسناد هویتی، قلمرو اجرایی و قدرت اثباتی آنها را نیز در پی داشته باشد./ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.