سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشكيل كميته تخصصي تشخيص هويت و تدفين حوادث غير مرقبه

مديركل امور تشريح و بررسي صحنه جرم سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: كميته تخصصي تشخيص هويت و تدفين جان باختگان حوادث غير مرقبه با مسئوليت قوه قضاييه و محوريت پزشكي قانوني در سازمان مديريت بحران كشور تشكيل مي شود.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، دكتر جابر قره داغي با اشاره به پيگيري هاي صورت گرفته براي عضويت پزشكي قانوني در سازمان مديريت بحران افزود: در پي ارائه پيشنهاد تشكيل كميته تخصصي تشخيص هويت و تدفين جان باختگان، برنامه كوتاه و دراز مدت سازمان تدوين و نحوه همكاري آن با ساير ارگان‌ها مانند هلال احمر، اورژانس، ‌وزارت بهداشت، ‌نيروي انتظامي و ... مشخص شد و از طريق نماينده تام‌الاختيار قوه قضاييه در شوراي هماهنگي مديريت بحران به سازمان مديريت بحران ارسال شد.

وي با تأكيد بر ضرورت عضويت پزشكي قانوني در سازمان مديريت بحران و نقش آن در حوادث غيرمترقبه تصريح كرد: در حال حاضر براي تشكيل و آغاز به كار كميته تخصصي تشخيص هويت و تدفين جان باختگان منتظر اعلام نظر سازمان مديريت بحران هستيم.

دكتر قره داغي با اظهار تأسف از نادیده گرفتن نقش پزشكي قانوني در مديريت حوادث غير مترقبه و عدم عضويت پزشكي قانوني در اين سازمان يادآور شد: چند ماه پيش طي نامه اي نقش پزشكي قانوني و اهميت حضور آن در حوادث و بلاياي طبيعي به سازمان مديريت بحران كشور اعلام و پيش نويس تشكيلات پیشنهادی سازمان پزشكي قانوني براي حضور در مديريت بحران به اين سازمان ارائه شد كه در نهايت پيشنهاد تشكيل كميته تخصصي تشخيص هويت و تدفين جان باختگان مورد موافقت قرار گرفت.

مديركل امور تشريح و بررسي صحنه جرم سازمان پزشكي قانوني كشور با اشاره به نقش پزشكي قانوني در حوادث غير مترقبه اظهار داشت: هر سانحه طبيعي يا حادثه و فاجعه ساخت دست بشر داراي قربانيان زيادي است كه همه آن ها نياز به تشخيص هويت و صدور جواز دفن دارند كه در تمام دنيا اين مهم توسط پزشكي قانوني انجام مي شود.

وي افزود: علاوه بر قربانيان حوادث، مصدومان نيز در بسياري موارد نياز به معاينه و تعيين خسارت دارند كه اين امر نيز از وظايف پزشكي قانوني است، بنابراين اميدواريم با توجه به اهميت و نقش پزشكي قانوني در حوادث و بلايا نسبت به عضويت پزشكي قانوني در سازمان مديريت بحران كشور اقدام شود./عط

برچسب ها: حوادث ، تدفین ، سانحه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.