سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از 85 تا الان

35 ميليارد فوت مکعب گاز به جزيره رفته !

35 ميليارد فوت مکعب گازهاي همراه نفت از سال 85 تا کنون از جزيره سيري به نيروگاه کيش منتقل و مصرف شده که اين ميزان معادل روزانه 500 هزار دلار صرفه جويي در مصرف گازوئيل اين نيروگاه بوده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، رئيس ايستگاه تقويت فشار گاز منطقه کيش گفت : روزانه به طور ميانگين 13 تا 27 ميليون فوت مکعب گاز به نيروگاه کيش منتقل مي شود که اين ميزان متناسب با شرايط آب و هوايي در فصل هاي مختلف متفاوت است.
محمدرضا گودرزي افزود : هم اکنون سوخت توربين هاي برق توليد منطقه کيش با گاز منطقه سيري تامين و پيش بيني مي شود در آينده سوخت گاز اين نيروگاه با راه اندازي ميدان گازي کيش از اين ميدان تامين شود.
گودرزي تصريح کرد: از سال 85 تا کنون حدود 35 ميليارد فوت مکعب گازهاي همراه نفت از جزيره سيري به نيروگاه کيش تحويل داده شده است که اين ميزان معادل 6 ميليون بشکه نفت خام است، ضمن آن که با تحويل اين حجم گاز از مصرف روزانه 700 هزار ليتر گازوئيل در اين نيروگاه جلوگيري شده که به معني صرفه جويي روزانه 500 هزار دلاري در مصرف گازوئيل است.
رئيس ايستگاه تقويت فشار منطقه کيش ، يکي ديگر از مزاياي تحويل سوخت گاز به نيروگاه کيش را کاهش آلايندگي هاي محيط زيست اعلام و تصريح کرد : مصرف سوخت گاز به عنوان يک سوخت پاک ، در نيروگاه کيش تاثير خوبي در کاهش آلايندگي هواي اين منطقه و کاهش هزينه هاي حمل سوخت و نگهداري داشته است.
وي افزود: در گذشته به دليل مصرف سوخت مايع در نيروگاه کيش، مشکلاتي در زمينه تامين سوخت اين نيروگاه و توربين هاي آن پيش آمده بود که قطع آب و برق اين منطقه را در پي داشت اما با انتقال سوخت گاز به اين نيروگاه، شبکه توليد آب و برق جزيره کيش پايدار شد که اين مهم رونق فعاليت هاي تجاري و توسعه اي را در اين جزيره به همراه داشته است.
گودرزي گفت: خط لوله انتقال گاز ديگري از منطقه نفتي سيري به جزيره قشم در چند سال گذشته کشيده شده و شرکت گاز متولي انتقال گاز ارسالي به نيروگاه است، اما اين نيروگاه هنوز به شبکه گاز متصل نشده است.
مدير عامل شرکت نفت فلات قاره پيش تر گفته بود: به زودي با راه اندازي ايستگاه تقويت فشار گاز در منطقه سيري ميزان انتقال گاز به نيروگاه کيش به 45 ميليون فوت مکعب مي رسد.
به گفته زيرکچيان زاده: بر اساس برنامه ريزي ها، افزون بر خط لوله گاز حدفاصل جزيره سيري به قشم و کيش براي ارسال گاز به اين مناطق، احداث خط لوله ديگري به جزيره ابوموسي مصوب شده است که اين طرح هم اکنون مراحل امکان سنجي را طي مي کند.
جزيره سيري به وسيله خط لوله هاي مختلف به سکوي گازي سلمان، جزيره قشم و جزيره کيش متصل است، همچنين مذاکرات خوبي با کشورهاي همسايه در جريان است که در صورت توافق، گاز طبيعي از طريق جزيره سيري صادر خواهد شد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.