سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجراي 70 پروژه پتروشيمي با 50 ميليارد دلار

70 طرح پتروشيمي با حدود 68 ميليون تن ظرفيت توليد با مشارکت بخش خصوصي و با برآورد سرمايه گذاري 50 ميليارد دلار در دست اجراست.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، مدير برنامه ريزي و توسعه شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران گفت : سرمايه گذاري انجام شده از ابتداي پيدايش صنعت پتروشيمي ايران تا سال 1368 حدود 5 ميليارد دلار بود که تا پايان برنامه توسعه سوم کشور به 27 ميليارد دلار رسيد.
رمضان اولادي افزود: در برنامه چهارم اين رقم 14 ميليارد دلار بود و در نتيجه کل سرمايه گذاري انجام شده از سال 1342 تا 1389 به بيش از 46 ميليارد دلار رسيد.
اولادي گفت: با توسعه طرح هاي در دست اجرا ظرفيت توليد اين صنعت ارزش آفرين به بيش از 100 ميليون تن در سال خواهد رسيد.
وي افزود: 15 طرح به ارزش 5.4 ميليارد دلار تامين مالي و 13 طرح نيز از محل صندوق توسعه ملي به ارزش 8.4 ميليارد دلار نيز تامين اعتبار شده است.
مدير برنامه ريزي و توسعه شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران اظهار داشت: 27 طرح به ارزش 17 ميليارد دلار و 14 طرح به ارزش 5.6 ميليارد دلار نيز از طريق انجام گواهي مسدودي ارزي مصوب شده است.
چندي پيش مدير برنامه ريزي شرکت ملي صنايع پتروشيمي از ايجاد يک مرکز سرمايه گذاري با هدف شتاب دهي به روند مشارکت بخش خصوصي در اجراي طرح هاي پتروشيمي خبر داد.
رمضان اولادي گفت : استفاده از صندوق توسعه ملي براي تامين منابع ارزي طرح هاي بخش خصوصي، افزون بر تکميل طرح هاي توسعه اي، توان توليد را در صنعت پتروشيمي افزايش خواهد داد.
وي افزود: ايجاد يک مرکز سرمايه گذاري و شتاب دهي به روند جذب سرمايه گذاران واجد شرايط و فراهم کردن امکان حضور در کنار ايجاد شرايط مناسب براي مشارکت و اجراي طرح هاي پتروشيمي، قدرت رقابت پذيري صنعت پتروشيمي را در منطقه افزايش مي دهد.
اولادي ادامه داد: توانمندسازي بخش خصوصي و فراهم کردن شرايط سرمايه گذاري، بر افزايش بهره وري و بهبود فضاي کسب و کار نيز تاثير گذار است و به ايجاد شغل هاي جديد مي انجامد.
وي همچنين از تشکيل 10 کارگروه تخصصي براي طرح، بررسي و رفع موانع و مشکلات صنعت پتروشيمي خبر داد و تصريح کرد: توانمند سازي بخش خصوصي با هدف شتاب بخشيدن به موضوع تحقيق و توسعه در جهت داخلي سازي فناوري و تجهيزات و کاتاليست هاي مورد نياز صنعت پتروشيمي، از اهداف اين کارگروه ها خواهد بود.
مدير برنامه ريزي و توليد شرکت ملي صنايع پتروشيمي گفت: آمارهاي منتشر شده در نشريه هاي معتبر بين المللي حاکي از آن است که صنعت پتروشيمي ايران از رشدي مطلوب برخوردار است و با توليدي شدن طرح هاي در دست اجرا مي توانيم در بازارهاي جديد بين المللي حضوري پربارتر داشته باشيم./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.