سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ششمين دادگاه اختلاس بزرگ بيمه/15

متهم (م.د): به آقاي (ف) مديون بودم و به خاطر او چك ها را نقد مي كردم/دخترم بيگناه است

در ادامه ششمين جلسه دادگاه رسيدگي به اختلاس بيمه متهم (م.د)، گفت: به خاطر احساس دين به آقاي (ف) چك‌ها را براي وي نقد مي‌كردم.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران ، متهم (م.د) به اتهام معاونت در اختلاس توام با جعل با تشكيل شبكه چند نفره به واسطه همكاري با كاركنان بيمه با وصول 6 فقره چك ناشي از اختلاس به ميزان يك ميليارد و 625 ميليون ريال در جايگاه حاضر شد و به دفاع از خود پرداخت.

اين متهم اظهار داشت:‌ دفاعيات درج شده در كيفرخواست را نمي‌پذيرم؛ من شغلم خياطي است و هميشه با نخ و قيچي و سوزن كار داشتم.

وي ادامه داد: (ف) همسايه‌ام بود و پسرم در حادثه‌اي آسيب جدي ديده بود به خاطر اين شرايط ويژه پسرم به وي براي پيدا كردن يك شغل مناسب مراجعه كردم و او نيز شغلي براي پسرم پيدا كرد. من نيز به خاطر اين احساس دين به وي چك‌ها را براي او نقد مي كردم.

اين متهم تصريح كرد: 6 مورد چك را خودم نقد كردم و 3 مورد به نام دخترم صادر شد و او نقد كرد، اكنون دخترم يك كودك 40 روزه دارد كه نمي‌توانددر دادگاه حاضر شود.

وي در خصوص علت وصول چك‌ها گفت:‌ آ(ف) به من گفته بود اين چك‌ها متعلق به آسيب‌ديدگان بيمه است و ما مي‌خواهيم كه كارها سريعتر انجام شود به همين دليل شما اين چك‌ها را وصول كنيد.

اين متهم در پاسخ به سوال نماينده دادستان مبني بر اينكه چرا 6 فقره از چك‌ها را خودتان نقد كرديد و سه فقره را به دخترتان داديد خاطرنشان كرد:‌ (ف) به من پيشنهاد داد بهتر است همه چك‌ها به نام شما نباشد شايد بانك به اين مساله كه همه چك‌ها به نام شماست و فاصله زماني صدور چك‌ كوتاه است شك كند؛ كسي را معرفي كنيد كه به نام او نيز چك‌ها را صادر كنيد.

وي ادامه داد: من در پي اين پيشنهاد وي دخترم را به او معرفي كردم آن موقع دخترم نامزد كرده بود و همسرش از اين موضوع اطلاعي نداشت اكنون كه اين اتفاقات افتاده بين دخترم و همسرش اختلاف افتاده است دخترم واقعا بي گناه است و من مقصر هستم.

اين متهم در آخرين دفاعيات خود گفت: من از اختلاس هيچ خبري نداشتم و در وصول چك‌ها ذينفع نبودم و پولي در اين خصوص دريافت نكردم.

وي ادامه داد:‌از محضر دادگاه خواهش مي‌كنم كه اجازه بدهيد من به جاي دخترم پاسخگو باشد او مظلومانه و ندانسته گرفتار شده است و انصاف نيست كه به خاطر شرايط ويژه‌اش دچار آسيب شود./پ3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.