سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گمرکات کشور يکپارچه مي شود

رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران در گردهمايي معاونان امور گمركي گمركات اجرايي با اشاره به اهميت نوين‌سازي رويه‌ها گفت: بايد با استفاده از سامانه‌هاي جديد ، اطلاعات را به‌صورت لحظه‌اي در اختيار مديران قرار دهيم كه به توسعه مديريت كارآمد در گمرك هم كمك خواهد كرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي گمرک ايران ؛ عباس معمارنژاد هدف از پياده‌سازي سامانه رايانه اي  آسيكودا در گمرك را جمع‌آوري اطلاعات در سطح گمركات اجرايي اعلام کرد و افزود: هدف از پياده‌سازي اين سيستم، الكترونيكي كردن صرف رويه‌ها نيست، بلكه ما به دنبال جمع‌آوري اطلاعات در سطح گمركات هستيم تا  مديريتي يكپارچه و كارآمد داشته باشيم.
معمارنژاد با اشاره به لزوم افزايش صادرات در كشور گفت : در گمركات مرزي، درب ترانزيت بايد از صادرات جدا باشد و اگر به لحاظ فيزيكي اين امكان براي گمركات وجود ندارد، ساعات زمان انجام عمليات ترانزيت و صادرات بايد از يكديگر تفكيك شود.
رئيس كل گمرك تأكيد كرد: برغم اهميت رويه ترانزيت، نبايد اجازه داد كه هيچ عاملي باعث زمان‌بر شدن انجام عمليات صادرات شود.
گردهمايي معاونان امور گمركي گمركات سراسر كشور با هدف بررسي راهكارهاي مناسب براي اجراي بهينه برنامه‌ها و پروژه‌هاي گمرك امروز آغاز شد.
در اين نشست دو روزه، معاونان امور گمركي گمركات اجرايي و مديران و مسئولان دفاتر ستادي با تشكيل كارگروه‌هاي مختلف ؛ موضوع هاي مرتبط با فعاليت حوزه معاونت امور گمركي از جمله صادرات، واردات، تعيين ارزش و تعرفه كالا را بررسي مي کنند.
اجراي بسته حمايتي گمرك از توليد در سال 91، مراحل پيشرفت تدوين آ‌يين‌نامه اجرايي قانون جديد گمرك، آماده‌سازي بسترهاي مناسب براي اجراي نظام گمركي يكپارچه نوين (نگين)، تشريفات امور گمركي و نحوه هماهنگي و تعامل گمرك با ساير سازمان‌هاي همجوار هم در اين نشست بررسي مي شود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.