سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش های 32 گانه امداد و نجات عملیاتی شد

معاون برنامه ریزی و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از عملیاتی شدن آموزش های 32 گانه امداد و نجات تخصصی به امداد گران و نجاتگران این سازمان برای حضور در انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت داخلی و بین المللی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سعید متانی افزود: امداد گران شرکت کننده در دوره های آموزشی یاد شده با فراگیری آموزش های تخصصی امداد و نجات با فنون نقشه خوانی، جهت یابی، اطفای حریق ، رها سازی ، نجات در آوار ، نجات در تصادفات جاده ای، نجات در سیلاب، نجات از ارتفاع و فضاهای معلق ، حمایت های روانی و اسکان اضطراری و موقت آشنا می شوند.
وی گفت: گروههای شرکت کننده در دوره های آموزشی 32 گانه جمعیت هلال احمر از زبده ترین نیروهای امدادی سراسر کشور انتخاب شده اند و پس از فراگیری آموزش های یاد شده به منظور انجام عملیات های مختلف امداد و نجات انواع حوادث و سوانح طبیعی و غیر طبیعی به مناطق آسیب دیده اعزام می شوند.
این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: آشنایی با تجهیزات مدرن امداد رسانی از قبیل ابزار ایمنی و هشدار، ابزار سبک دستیابی به مصدوم، ابزار روشنایی ردیاب، دستگاههای شوک الکتریکی، زنده یاب(بیورادار)و سایر تجهیزات گروهی و انفرادی امداد گران از دیگر مباحث آموزش های تخصصی 32 گانه امداد و نجات است.
متانی اضافه کرد: گروههای امداد و نجات هوایی، جاده ای، کوهستان،‌دریایی و نیروهای اعزام سریع هلال احمر (ایثار) که عملیات های خود را با استفاده از بالگرد انجام می دهند در اولویت انجام آموزش های 32 گانه امداد و نجات تخصصی قرار دارند.
وی توضیح داد: این سازمان هم اکنون برای ارائه خدمات اولیه پایه امداد و نجات به آسیب دیدگان ناشی از حوادث و سوانح طبیعی و غیر مترقبه در حال مطالعه، بررسی، تجهیز و تقویت زیر ساختهای اجرایی گروههای تخصصی امداد رسان هلال احمر از جمله گروههای تخصصی یاد شده در حوادث احتمالی است.
وی با اشاره به تشکیل گروههای امداد و نجات زنان (توانا) در سطح کشور گفت: سازمان امداد و نجات متولی برنامه ریزی و آمادگی مقابله با سوانح داخلی است و هر یک از شعبه های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور مجهز به گروههای امدادی آموزش دیده است که به محض وقوع حوادث وارد عمل می شوند./ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.