سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

توان پرداخت هزینه‌های درمانی معتادان متکدی را نداریم

رئیس سازمان بهزیستی آبادان گفت: توان پرداخت هزینه‌های درمانی معتادان متکدی موجود در سطح شهر را نداریم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علی فرحانی امروز در آبادان اظهار کرد: معتادان متکدی در سطح شهر بعد از جمع‌آوری باید سم‌زدایی شده سپس به مرکز درمانی اجتماع مدار (T.C) معرفی شوند اما این پروسه درمانی به دلیل دربرگیری هزینه‌های گزاف از بودجه دولتی ما خارج بوده و تنها با همکاری ارگان‌های دولتی امکان‌پذیر است.

وی افزود: جمع‌آوری این بیماران اجتماعی در حوزه فعالیت مرکز(T.C) است اما بهزیستی نیز می‌تواند به ‌منظور همکاری با ادارات فعال این حوزه بعد از سم‌زدایی مرحله دوم درمان‌های تخصصی بیماران را در این مرکز بر عهده بگیرد.

رئیس سازمان بهزیستی آبادان در خصوص تأسیس و فعالیت مرکز (T.C) در آبادان گفت: این مکان یک مرکز درمانی اجتماع‌مدار است که معتادان را پس ازگذراندن مرحله سم‌زایی به‌ منظور ترک نهایی به مرکز (T.C) معرفی می‌کند.

وی با بیان خدمات ارائه شده در این مرکز ادامه داد: فعالیت‌های ورزشی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، مشاوره پزشکی و روانپزشکی در (T.C) انجام شده و معتادان پس از گذراندن مراحل درمانی یک تا سه ماه به طور کامل از هر گونه وابستگی به مواد مخدر پاک می‌شوند.

فرحانی خاطرنشان کرد: مرکز اجتماع درمان (T.C) آبادان، دومین مرکز در استان خوزستان و جزو مراکز محدود در کل ایران است و شهرهای شادگان، ماهشهر، هندیجان، خرمشهر و اروندکنار را زیرپوشش دارد.

وی اضافه کرد: ظرفیت اسمی این مرکز به‌ منظور پذرش بیماران 60 نفر بوده اما در حال حاضر 30 نفر تحت درمان هستند و امکانات برای تکمیل ظرفیت اعلام شده مهیا است.

رئیس سازمان بهزیستی آبادان در خصوص هزینه‌های درمانی مرکز(T.C) گفت: هر ماه مبلغ 300 هزار تومان از بیماران این مرکز اخذ شده و بهزیستی می‌تواند از هر 30 نفر سه نفر را برای درمان رایگان به مرکز معرفی کند ولی در قبال افرادی که زیرپوشش نیستند هیچ‌گونه تعهدی ندارد.

این مقام مسئول در پایان گفت: امیدوارم با همکاری متقابلی که بین نهادها و سازمان‌های منطقه وجود دارد معتادان متکدی هر چه سریع‌تر از سطح شهر جمع‌آوری شوند./ج1

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.