سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

پایان نخستین همایش بین المللی محیط زیست و ژئوپلتیک خلیج فارس در قشم

نخستین همایش بین المللی محیط زیست و ژئوپلتیک خلیج فارس با تجلیل از 50 استاد برگزیده در قشم به کار خود پایان داد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس؛ نخستین همایش بین المللی محیط زیست و ژئوپلتیک خلیج فارس و دریای عمان با هدف مطالعه در حوزه های زیست محیطی و ژئوپلتیکی در یکی از مهمترین مناطق دنیا و شناساندن زمینه های تاریخی ، سیاسی ، جغرافیایی و تمدن ایران اسلامی در حوزه خلیج فارس و جهان از دیروز در قشم برگزار شد .

در این همایش دو روزه 379 مقاله در حوزه های محیط زیست و علوم سیاسی خلیج فارس و دریای عمان ارائه شد که 56 مقاله به عنوان مقاله های برتر شناخته شدند .

در پایان این همایش قطعنامه ای در پنج بند قرائت شد .

در این قطعنامه بر نیاز به یک رهیافت یکپارچه با ایجاد یک مدیریت محیط زیستی در خلیج فارس و دریای عمان و تشریک مساعی اندیشمندان و تصمیم گیرندگان همه کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان زیر نظر سازمانهای بین المللی تأکید شده است همچنین بر مشارکت جوامع محلی به طور مؤثر در مدیریت خلیج فارس و دریای عمان و حفظ محیط زیست آن با برقراری صلح و امنیت تأکید شده است .

رئیس بنیاد پژوهشی یوروسویک لندن در این همایش گفت : تغییر نام خلیج فارس دستاویزی برای آمریکا با هدف ایجاد اختلاف در بین کشورهای منطقه شد .

پیروز مجتهد زاده یکی از دلایل استفاده آمریکا از این دستاویز را احساس خطر از انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: آمریکا از این که منافع خود را در خطر می بیند همیشه در حال ایجاد فتنه در منطقه است .

وی تصریح کرد: دولت انگلیس از سال 1935 فتنه تغییر نام خلیج فارس را شروع کرد و بعد از آن هم کسانی نا آگاهانه این فتنه را دنبال کردند .

مجتهد زاده افزود: نام خلیج فارس انکار ناشدنی است و این نام بیش از دو هزار سال است که به همین نام خوانده می شود ./س

برچسب ها: قشم ، همایش ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.