سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش سراسری مسوولان نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه برگزار شد

همایش سراسری مسوولان نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران با هدف تبیین آخرین وضعیت سیاسی و فرهنگی كشور و بررسی راهبردها و سیاست های فرهنگی و عقیدتی سیاسی سپاه در سال 1391 برگزار شد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در این همایش سه روزه كه در شیراز برگزار شد، مسوولان ارشد بخش های مختلف فرهنگی، سیاسی و امنیتی سپاه از جمله دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در سخنانی به تبیین و بررسی آخرین وضعیت كشور درحوزه های مختلف دفاعی، فرهنگی، عقیدتی و سیاسی و نقش و مأموریت سپاه در شرایط جدید منطقه ای و جهانی پرداختند.

رییس اداره سیاسی سپاه نیز در این همایش به تشریح شرایط سیاسی داخلی و خارجی پرداخت و گفت: هجمه بی سابقه جبهه غرب علیه انقلاب اسلامی بیانگر نقش مهم و تأثیرگذار آن در مناسبات منطقه ای و بین المللی است.

نوری افزود: برخی جریان های داخلی- دانست یا ندانسته برای حمله به اركان نظام اسلامی با دشمنان قسم خورده نظام، هم سو شده اند.

وی خاطرنشان كرد: حمله وقیحانه به اركان نظام اسلامی از جمله سپاه و رهبری، راهبرد كانونی جریان فتنه داخلی و معاندان خارجی است.

نوری ادامه داد: در این راهبرد، تحریم های اقتصادی، بی ثبات سازی، به هم ریختن بازار، زمینه سازی برای رشد تورم، ایجاد نافرمانی مدنی و تخریب همزمان سپاه و رهبری به عنوان محورهای تاكتیكی مورد توجه قرار گرفته است.

رییس اداره تبلیغات و فرهنگ سازمانی سپاه نیز در این همایش ضمن تشریح وضعیت فرهنگی كشور به اهمیت و جایگاه تبلیغات اشاره كرد و گفت: تبلیغات مهم ترین و گسترده ترین عرصه فعالیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه است.

سردار محمد علی آسودی، جریان سازی فرهنگی را یك ضرورت دانست و اظهارداشت: لازمه این جریان سازی، اصلاح نگاه فرهنگی در سطوح گوناگون است.

وی افزود: دشمن دیوانه وار ارزش های فرهنگی را مورد هجوم قرار داده است و دلیل دیوانه وار بودن این حركت او در این است كه كانون ارزش های انسانی در نظام های خود را نیز به سمت نابودی كشانده است.

سردار آسودي خاطرنشان كرد: اگر نگاه ما به مسایل فرهنگی به نگاه رهبر حكیم و فرزانه انقلاب نزدیك شود، آن گاه نقشه راهی كه ترسیم خواهد شد، همه جانبه تر و كارسازتر خواهد بود.

رییس اداره تبلیغات و فرهنگ سازمانی سپاه اظهار داشت: سپاه، جریان سازی فرهنگی در بخش های مختلف را محور فعالیت و دستور كار خود قرار داده است.

وی تصريح کرد: ملت های منطقه در جریان نهضت بیداری اسلامی نیازمند الگویی شایسته و مناسب هستند كه سپاه در عرصه فرهنگی باید برای خلق این الگو، جریان سازی همه جانبه ای را سازماندهی و مدیریت كند.

معاون هماهنگ كننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه نیز در این همایش با اشاره به فلسفه وجودی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تأكید كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با وجود بهترین، مخلص ترین، پاك ترین و كارآمدترین فرزندان این ملت شكل گرفت و همواره در لبه جلویی منطقه نبرد با دشمنان انقلاب اسلامی قرار داشته است.

سردار محمد حسین سپهر افزود: سپاه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاكنون، در همه صحنه های مهم و حساس، به عنوان سپری پایدار و مقاوم و بازویی توانمند در دفاع و حفظ و حراست از انقلاب اسلامی حضور داشته است.

وی یادآور شد: نهاد مقدس سپاه كه قداست خود را در پرتو ولایت محوری، تقوا و معنویت و خون پاك وارسته ترین و پاك ترین انسان ها، كسب كرده است، همواره مایه عزت اسلام و انقلاب و خار در چشم دشمنان بوده است.

سردار سپهر خاطرنشان كرد: این اصل وجود دارد كه هر گاه هدفی بیشتر از سایر اهداف مورد هجمه قرار می گیرد، بیانگر اهمیت آن است، حجم سنگین هجمه علیه سپاه نیز بیانگر اهمیت بالای این نهاد و نقش مؤثر آن در ناكام گذاشتن و به شكست كشاندن دشمن است.

وي با بیان این كه مهم ترین راهبرد امروز سپاه، راهبرد فرهنگی و مقابله با جنگ نرم است، افزود: خروجی بسیاری از موسسات تحقیقاتی و پژوهشی آمریكا به یك نتیجه مشترك رسیده است و آن این كه تنها راه ساقط كردن نظام جمهوری اسلامی ایران جنگ نرم است.

معاون نظارت سپاه از دیگر سخنرانان این همایش بود كه به اهمیت معنویت و انگیزه دینی در مقابل دشمنان اشاره كرد و گفت: ایمان و معنویت سلاحی است كه هیچ قدرتی یارای مقابله با آن را ندارد.

سردار قریشی افزود: انجام وظیفه و تكلیف، شرط اصلی انجام كارها است و نتیجه فرع آن است و در چنین مكتب فكری، شكست جایی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین صداقت مسوول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه نیز در این همایش تأكید كرد: سپاه نیرویی است كه بر پایه دین و تقوا و درك و عمل انقلابی بنا شده است.

وی ضمن تشریح برنامه ها و سیاست ها ی فرهنگی نیروی دریایی سپاه، افزود: عزم جدی ما بر محور قرار دادن فعالیت های فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم دشمن است.

براساس این گزارش، در جریان سه روز برگزاری این همایش در شهر شیراز، ضمن تشریح وضعیت فرهنگی و سیاسی كشور، كمیسیون های ویژه ای تشكیل شد و راهكارهای آفندی و پدافندی در جنگ نرم مورد بررسی و بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این همایش، همچنین مسوولان روابط عمومی و تبلیغات نیروی دریایی سپاه و همچنین معاون هماهنگ كننده نمایندگی ولی فقیه در این نیرو، طی مراسمی تودیع و معارفه شدند و از رده های برتر مجموعه نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه تقدیر شد.

/ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.