سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گسترش اسلام هراسي در آمريکا

سياه نمايي ها سبب رواج اسلام هراسي در آمريکا شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، مسلمانان در ایالت کالیفرنیای آمریکا می گویند در شرایط ترس از پیگرد قضایی روزگار خود را سپری می کنند.

به گفته آنها ، اف بی آی عمل به شعائر اسلامی را نوعی جرم تلقی می کند. درحالی که دولت آمریکا می گوید با اقداماتش تلاش می کند از حملات تروریستی جلوگیری کند، مسلمانان آمریکا از این سخنان راضی نیستند.مسلمانان در کالیفرنیا وقتی می خواهند نمازبخوانند این فکر به ذهنشان خطور می کند که آیا فرد کنار دستشان جاسوس است یا خیر.

مردم کالیفرنیا می گویند ذهنیت آمریکایی ها این است که به مسلمانان و اعراب اعتماد ندارند. این مساله فقط به هویت عوامل حوادث یازده سپتامبر مربوط نیست بلکه باید توجه داشت که در طول چند دهه گذشته ، مسلمانان در آمریکا توسط سیاهنمایی شده اند. هالیوود در فیلمهایش ، مسلمانان را افراطی افراطی و تروریست و تندرو ترسیم کرده است. اما این مساله فقط به مسلمانان محدود نیست بطوریکه پیروان شماری دیگری از ادیان و فرقه ها نیز به علت اعتقادهای دینی یا قومیتشان هدف چنین سیاهنمایی هایی قرار گرفته اند.

افاد شیخ از مسلمانان لس آنجلس در این خصوص گفت: من احساس می کنم نوعی بی اعتمادی در تجمعهای مسلمانان آمریکا وجود دارد. من نمی دانم افرادی که برای نماز به مسجد می آیند چه کسانی هستند. من همواره از خودم می پرسم که آیا فردی که در نماز در کنار من ایستاده جاسوس است یا خیر.

افاد شیخ یکی از انبوه مسلمانان آمریکا است که نیروهای پلیس اف بی آی در ایالت کالیفرنیا آنها را زیر نظر دارد. افاد از این سخن می گوید که چگونه متوجه شده است یکی از افرادی که در مسجد آنها حاضر می شد، خبرچین بوده است. البته بسیاری از مسلمانان آمریکا از اینکه آنها زیرنظر قرار دارند تعجب نمی کنند.


افاد شیخ گفت: ما همیشه باید مراقب خودمان باشیم. من هر وقت به مسجد یا دیگر مکانهای تجمع مسلمانان می روم بسیار مراقب هستم زیرا هرگز نمی توانیم مطمئن باشیم که خبرچینهای اف بی آی در مکان نباشند یا اینکه ما را شنود نکنند.
 
امینه میرزا قاضی از اعضای شورای روابط امریکا و اسلام در لس آنجلس گفت: مسلمانان در سراسر آمریکا زیرنظر قرار دارند. ماموران اف بی آی به صورت مرتب به سراغ مسلمانان می آیند و این کار را درقالب قانون مبارزه با تروریسم انجام می دهند.

کرایگ مونتلیث، خبرچین سابق اف بی ای در این باره گفت: به نظر من، نوعی جنگ مذهبی در آمریکا جریان است. اف بی ای مسلمانان را به صورت خاص هدف قرار داده است. نوعی جنگ با اسلام در آمریکا در جریان است. باآنکه اف بی ای می گوید برای تامین امنیت کشور تلاش می کند، عملا نگاه توام با ظن به همه پیروان اسلام دارد.

امینه میرزا قاضی گفت: این نوع برخورد فقط به مسلمانان آمریکا محدود نمی شود. آزادی های مدنی در آمریکا درباره همه شهروندان کشور کمرنگ و کمرنگ می شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.