سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

آبگرم ورتون جاذبه جدید گردشگری در اصفهان

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت :طرح مطالعاتی مجموعه گردشگری آب گرم ورتون در راستای توسعه و بهره برداری از ظرفیت های چشمه آبگرم آن دردست مطالعه قرار دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان؛ احمد رضا مولایی افزود: این مجموعه شامل چشمه های آبگرم معدنی، حمام ها و حوضچه های آبگرم وساختمان سنگی تاریخی معروف به حوض مراد و بقعه متبرک آن (معروف به امامزاده آبگرمی) می باشد.

وی خاطر نشان کرد: معماری این بناهادر نوع خود، منحصر بفرد است ،که تالار سنگی وحوض مراد از نمونه های این شاهکارهنری می باشد.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت : علاوه بر آب گرم ورتون قرارگیری این چشمه در تپه های مشرف بر دشت ورتون تا زفره از دیگر جاذبه های این منطقه است. آب گرم چشمه های این منطقه، معدنی و از دسته آب های کلروره بی کربناته و سولفاته گرم می باشد،که از آن در درمان بیماریهائی همچون دردهای عصبی و رماتیسمی استفاده می شود؛ و براساس تحقیقات پزشکی ، می توان با استفاده از اینگونه آبها، به روش هیدروترابی(آب درمانی)، در درمان بیماریها، نتیجه بهتری بدست آورد.

مولایی گفت : با انقعاد قرارداد اجاره با اداره کل اوقاف و امور خیریه اقدامات اولیه برای توسعه کاربریهای مربوط به تاسیسات چشمه های ابگرم دردست اقدام است.

تحقیقات پزشکی نشان می دهد نوشیدن مقدارکمی از این آب، موجب ازدیاد ترشحات معده وتأثیر بر دستگاه گوارش از طریق ازدیاد تبادلات بافتی می گردد. وجود سدیم در ترکیب آن خاصیت ملین دارد و سرانجام به سبب وجود آهن در ترکیب آن در درمان کم خونی موثر است.

شایان ذکر است، که استفاده از گل و لای آب این چشمه‌ها، در درمان برخی بیماریهائی مانند درد مفاصل، عرق النّسا (سیاتیک)، نقرس، کوفتگی ماهیچه‌ها و بیماریهای پوستی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و در حقیقت می توان گفت آبهای گرم معدنی، به عنوان داروهای شفا بخش طبیعی همواره مورد توجه وتوصیه پزشکان متخصص، در درمان بیماریهای مختلف، قرار گرفته است .

گفته می شود، مراتب تأیید خاصیت درمانی آبگرم چشمه های این محل در "ماهنامه طب" دانشگاه تهران در سال 1342 درج گردیده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
چشمه آبگرم خیلی از بیماری ها را بهبود میده