سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

سلامتی مستلزم ارتقای شیوه زندگی بهداشتی است

عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سلامتی مستلزم ارتقای شیوه زندگی بهداشتی است به طوری که مطالعات انجام شده حاکی از آن است که بین سلامتی و شیوه زندگی ارتباط وجود دارد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، فاطمه نظری امروز در اصفهان اظهار داشت: به طور کلی تغییر شیوه زندگی کلید دست‌یابی به زندگی سالم در عصر حاضر است، بنابراین با روی آوردن به سبک و شیوه زندگی سالم مانند تغذیه صحیح و مناسب، فعالیت بدنی و ورزش منظم، کنترل وزن، کنترل استرس، رفتارهای بهداشتی و ارتقای سلامت، کاهش یا ترک مصرف دخانیات، الکل و مواد مخدر می‌توان بسیاری از مشکلات و بیماری‌های مزمن و غیر واگیر امروزی را پیشگیری یا درمان کرد.

وی بیان داشت: ضروری است با دنبال کردن شیوه زندگی سالم، خطرات سلامتی را از خود دور کرده و اضافه وزن و چاقی را کنترل، وزن خود را متعادل نگه داشته، اعتماد به نفس خود را بازیافته، انرژی خود را افزایش داده و سبب ارتقای سلامت و تأمین عمر مفید و طولانی شویم و در نهایت  به احساس بهتر بودن و بهتر زندگی کردن دست پیدا کنیم.

عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: شیوه زندگی اشاره به روش زندگی ما دارد و بازتاب دامنه کاملی از ارزش‌های اجتماعی، طرز برخوردها و فعالیت¬ها است.

وی با اشاره به اینکه شیوه زندگی ترکیبی از الگوهای رفتاری و عادات فردی در سراسر زندگی است، افزود: افراد می‌توانند با درک اهمیت تندرستی و مطالعه این کتاب در تغییر روش‌های خود و اطرافیانشان برای زندگی سالم پیش قدم شوند و فرهنگ عمومی با آموزش نکات آموخته شده به دیگران ارتقا یابد.

نظری با اعلام اینکه گسترش فرهنگ «سالم زندگی کردن» نیاز به تغییر مفاهیم ادراکی و اعتقادی درباره عادات آموخته شده‌ قبلی و مسائل فرهنگی دارد، ادامه داد: در این ارتباط کتابی با عنوان شیوه زندگی سالم راز طول عمر و سلامتی نوشته شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: روش‌های تغذیه مناسب، کافی و متنوع، گام‌های اساسی در کنترل وزن، درمان چاقی و اضافه وزن، رسیدگی به آمادگی جسمانی با انجام ورزش‌های هوازی و تناسب اندام با بدن‌سازی و ورزش‌های قدرتی و حفظ انعطاف پذیری با ورزش‌های کششی و دامنه حرکات مفاصل از مهم‌ترین اجزای شیوه زندگی سالم است.

وی افزود: روش‌های اداره استرس‌های معمول زندگی و دوری گزیدن از تنش‌های قابل اجتناب، توجه به بهداشت و ارتقای سلامت از طریق بهره‌مندی از خواب، استراحت و فعالیت بدنی کافی، مراقبت‌های بهداشتی ـ پزشکی، افزایش سطح ایمنی، پیشگیری از حوادث و کنار گذاشتن عادات غیر بهداشتی زیان‌آور مانند عدم مصرف یا کم کردن مقدار و دفعات مصرف دخانیات و الکل و ترک مصرف مواد مخدر یا محرک از دیگر اجزا مهم شیوه زندگی سالم است./ج1

برچسب ها: اصفهان ، پرستاری ، مامایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.