سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ششمين دادگاه اختلاس بزرگ بيمه/3

متهم(م.ب.ح): من شناختي از چك نداشتم!

متهم (م.ب.ح) در ششمين جلسه رسيدگي به اختلاس بيمه عنوان كرد: من اصلا شناختي از چك ندارم .

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، ذبيح زاده، نماينده دادستان كيفرخواست متهم (م.ب.ح) را به شرح ذيل اعلام كرد:  متهم با وصول 4 فقره چك به مبلغ737 ميليون 500 هزار ريال و  كسب اموال نامشروع به مبلغ 25 ميليون ريال به دادگاه احضار شده است.

 

نماينده دادستان با استناد اقارير  متهم در مرحله بازجويي و براساس مستندات مكشوفه بزه انتصابي به متهم را محرز دانست.ه است.

 

در ادامه قاضي مدير خراساني متهم را به جايگاه فراخواند و از وي پرسيد آيا كيفرخواست را قبول دارد؟ متهم پاسخ داد: خير قبول ندارم و هيچ اطلاعي نيز از اختلاس نداشتم فقط چك ها را وصول مي كردم.

 
متهم در ادامه دفاعيات خود گفت: دامادم يعني آقاي (د.ف) چك ها را به من مي داد و من فقط آنها را وصول مي كردم و مبالغ وصول شده را نيز به خودش مي دادم واصلا شناختي از چك نداشتم

 
 متهم در پاسخ به اين سوال قاضي مبني بر اين كه آيا چك هاي بيمه در وجه شما صادر مي شده اظهار داشت: من اطلاع ندارم.
 
قاضي گفت: آيا از دامادت سوال نمي كردي كه چرا چك هاي دولتي بايد به نام شما صادر مي شود در حالي كه هيچ خسارتي نديده ايد؟ متهم پاسخ داد: من اصلا متوجه دولتي بودن جك ها نبودم.

 
قاضي از متهم پرسيد:‌شمادر قبال وصول چكها چقدر كارمزد مي گرفتيد؟ متهم (م.ب.ح) در پاسخ به سوال قاضي گفت:‌من يك كشاورز ساده هستم و هيچ پولي در قبال وصول چك ها نگرفته ام اما گاهي اوقات دامادم به من پول قرض ميداد كه بعد از فروش برنج به او اين مبلغ را پس مي دادم.

 
قاضي ضمن مطرح كردن سوال ديگري از متهم به وي گفت: پس مبلغ 25 ميليون ريالي كه در كيفرخواست آمده است را براي چه كاري گرفته ايد؟ متهم پاسخ داد: من قبل از پيش آمدن اين ماجرا پول را گرفته ام و بعد از كشت برنج مبلغ قرض گرفته را به دامادم پس دادم.

 
درادامه رسيدگي به پرونده اختلاس بيمه نماينده دادستان در جايگاه حاضر شد و به دفاع از كيفرخواست پرداخت، ذبيح زاده با استناد به صفحات كيفرخواست گفت: متهم دربازجويي ها اقرار كرده است كه بابت وصول چك ها مبالغي را دريافت كرده است.
 

ذبيح زاده ادامه داد:‌متهم در اقارير خود آورده است كه از آقاي (د.ف) مبالغي را در قبال وصول چك ها مي گرفت.

 
در ادامه متهم در پاسخ به اين اظهارت نماينده دادستان گفت: (د.ف) دامادم چك ها را آماده مي كرد و به من مي داد و من نيز بعد از وصول كردن پول را به وي پرداخت مي كردم اما هر وقت مشكل مالي داشتم به من پول مي داد.

 
نماينده دادستان سوالي را از متهم مطرح كرد و به او گفت: ‌آيا شما تا كنون تصادف كرده ايد متهم پاسخ داد: نه من تصادف نكرده ام.

 
قاضي از متهم پرسيد: آيا شما گواهي نامه داري؟ متهم پاسخ داد: نه ندارم.

 
نماينده دادستان سوال ديگري را مطرح كردو به وي گفت: در متن چك آمده است كه متهم اين چك ها را بابت ديه گرفته است و پشت چك ها نيز نام وصول كننده آن بوده است.

 
نماينده دادستان تصريح كرد: چرا شما در ذيل چك ها نام پدرتان را محمود نوشتيد در حالي كه در متن كيفرخواست اسم پدر شما محمد است. متهم پاسخ داد: نام پدر من محمود است و شايد اشتباه نوشته ايد مگر مي شود اسم پدرم با من يكي باشد

 
نماينده د دادستان گفت: آدرسي كه در پشت چك ها نوشته ايد متعلق به چه كسي است؟ متهم (م.ب.ح) پاسخ داد: دامادم چك ها را آماده مي كرد و به من مي داد من زماني كه چك ها را از وي رفتم به او گفتم كه از روستا آمده ام و اين آدرس متعلق به من نيست و دامادم به من گفت كه اگر بگويي از روستا آمده اي به تو پولي نمي دهند.

 
نماينده دادستان از متهم پرسيد: آيا اظهارات تان را درمرحله تحقيقاتي مقدماتي قبول داريد؟ متهم پاسخ داد: من  سه فقره چك را وصول كرده ام در حالي كه در كيفرخواست وصول 4 فقره چك را به من نسبت داده اند.

 
در ادامه رسيدگي به پروند اختلاس بيمه قاضي از متهم پرسيد: آيا شما در آدرسي كه پشت چك ها نوشته ايد ساكن بوديد متهم پاسخ داد: من آدرس را نديدم.

 
نماينده دادستان گفت:‌ براساس اظهارات شما در مراحل مقدماتي از اين كه افراد مختلف چك ها را وصول مي كردند اطلاع داشتيد آيا از آقاي (د.ف) نپرسيديد كه بايد چك ها را افراد متعددي وصول كنند: متهم پاسخ داد من چنين حرفي را نزده ام و وصول كنندگان چك ها را نيز نمي شناسم.

 
در ادامه قاضي از متهم خواست تا آخرين دفاعيات خود را اريه دهد و متهم گفت: من يك كشاورز ساده هستم وبعد از وصول چكها نيز پول آن را بهد دامادم تحويل مي دادم و ر قبال اين كار هيچ مزدي دريافت نكرده ام./پ3
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.