سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محسن محسني نسب از دلايل دوري خود از سينماي دفاع مقدس مي‌گويد؛

بودجه بدهند، مجاني فيلم مي‌سازم

اگر بودجه كافي در اختيار داشته باشم حاضر به ساخت فيلم با مضمون دفاع مقدس بدون دست مزد هستم.

محسن محسني‌نسب كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: براي اولين بار ساخت فيلم را در ژانر دفاع مقدس شروع كردم چرا كه دوران دفاع مقدس بهترين دوران زندگيم بوده‌است.

وي گفت: لازمه ساخت فيلم‌هايي درمورد دفاع مقدس بودجه مناسب است كه به دليل كمبود بودجه مناسب ساخت اينگونه فيلم‌ها به تعويق مي‌افتد.

محسني نسب در خصوص كمبود بودجه براي ساخت فيلم‌هاي جنگي گفت: من از جمله كساني بوده‌ام كه اين موضوع را در فيلم "ياس‌هاي وحشي" تجربه كردم، در اين فيلم قرار بود در صحنه‌اي از فيلم در يكي از لوكيشن‌ها يك حمله همه جانبه از طرف عراق به ايران را به تصوير بكشم كه براي اين كار به 120 تانك نياز داشتم با صحبت‌هايي كه صورت گرفت 120 تانك به تدريج تبديل به 3 تانك شد كه از اين 3 تانك 2 تاي آن خراب بود و من به اجبار كار را با يك تانك ادامه دادم.

وي در ادامه اظهار داشت: بنا با اتفاق‌هاي رخ داده در ساخت اينگونه فيلم‌ها تصميم بر اين گرفتم كه تا نرسيدن بودجه كافي ديگر فيلم در ژانر دفاع مقدس نسازم.

كارگردان ياس‌هاي وحشي گفت: يكي ديگر از عوامل كاهش مخاطب و عدم درخواست ساخت فيلم‌ در اينباره تحت تاثير قرار گرفتن سينماي دفاع مقدس به جناج‌هاي فرهنگي هم حكومتي است كه مضمون و حرف اين گونه فيلم‌ها را تحت ‌الشعاع خود قرار داده كه نتيجه آن نداشتن فيلم با كيفيت در اين ژانر است.

محسني نسب در اين باره گفت:‌ البته ساخت فيلم‌هاي كه در آن صداقت جوهره اصلي فيلم به شمار مي‌رود را مي‌توان در فيلم سينمايي "ديده‌بان" اثر ابراهيم حاتمي كيا مشاهده كرد.

وي گفت: يكي از فيلم‌هاي خود با نام "آخرين مرحله" كه با تمام توان و انرژي و عشق ساخته‌ام متاسفانه باوجود دريافت جوايز متعدد در هيچ مناسبتي از دفاع مقدس از تلويزيون پخش نشده است.

محسني نسب صادق نبودن فيلم‌ها با مخاطبان را يكي از عوامل مهم بي‌علاقگي مخاطبان به اين ژانر دانسته و در اين باره بيان كرد: در هر برهه زماني در ساخت فيلم‌ها متناسب با شرايط حاكم و نوع فيلم‌سازي بي‌صداقتي در سينماي دفاع مقدس جلوه نمايي كرده است در اين دوران به دليل جلب نظر خانواده‌ها و همراه كردنشان با سينماي دفاع مقدس زن را در منطقه جنگي وارد كرده‌اند كه اين يك نمونه بي‌صداقتي در نگاه و ساخت فيلم است، چرا كه در دوران دفاع مقدس هيچ زني اجازه رفتن به منطقه جنگي را نداشته است.

وي اظهار داشت‌: فيلم‌سازاني كه در ساخت فيلم خود صداقت نداشته باشند، مزدور هستند.

محسني نسب در اين باره گفت: جناح سياسي خاص فيلم‌سازي را استخدام مي‌كند تا متناسب با خواسته آن گروه فيلم در مورد دفاع مقدس بسازد نه مطابق با صداقت اتفاق افتاده در هشت سال دفاع مقدس، كه اين ضربه بزرگي به سينماي دفاع مقدس خواهد بود.

محسني نسب در آخر تاكيد كرد: اگر بودجه كافي در اختيار داشته باشم حاضر به ساخت فيلم بدون دست مزد هستم براي موزه كرمان اين كار را انجام دادم چون مردان سلحشور ايراني براي كشورمان بدون درخواست دستمزد تا پاي جان جنگيدند تا از خاك و ناموس خود دفاع كنند./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.