سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سید حسن نصرالله:آزادی جنوب لبنان آخرین میخ را بر تابوت اسرائیل بزرگ کوبید

سید نصرالله در سخنرانی به مناسبت سالگرد آزادي جنوب لبنان تاكید كرد: در ۲۵ می ۲۰۰۰ روز آزادسازی جنوب لبنان و عقب نشینی نظامیان صهیونیست آخرین میخ را بر نعش آنچه كه اسراییل بزرگ خوانده می شد، كوبیدیم.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار؛ دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه ساخت دیوار حایل نمی تواند اسرائیل را محافظت کند، تصریح کرد: آزاد سازی جنوب لبنان آخرین میخ را بر تابوت اسرائیل بزرگ کوبید.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالروز آزاد سازی جنوب لبنان و عید مقاومت و آزادسازی که سخنانش به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار پخش می‌شد، در ابتدا به موضوع ربایش و آزاد شدن 11 فرد لبنانی در شهر حلب سوریه اشاره کرده و گفت که این یک حادثه دردناک بود که پایان خوشی داشت.

دبیر كل حزب الله افزود: به شكر خدا این عملیات ربایش بدون هیچگونه اثر منفی به پایان رسید و ممكن است كه نتایج مثبتی هم داشته باشد.

وی تاکید کرد که ما با مقامات سوری در ارتباط بودیم و برای این کار با دستورات اسد هواپیمایی برای انتقال زنان به بیروت تامین شد.

سید حسن نصرالله گفت: هیچ دلیلی برای ریختن به خیابان ها و تعدی به اموال عمومی و خصوصی مردم وجود نداشته و این امر از نظر شرعی و قانونی درست نیست. جایز نیست كه هیچ گونه تعدی نسبت به شهروندان سوری در لبنان انجام پذیرد و این خواست ما از مردم لبنان است.

وی همچنین با اشاره به حادثه كشته شدن چند زائر لبنانی در عراق گفت: از نوری مالكی نخست وزیر عراق نیز سپاسگزاریم كه قرار است یك هواپیمای اختصاصی برای حمل مجروحان این حادثه و خانواده های كسانی كه در این انفجار آسیب دیده اند، اختصاص دهد.

دبیركل حزب الله گفت: مسئولان كاروان های زیارتی لازم است كه به منظور حفظ امنیت مردم و مقابله با اینگونه فتنه های بی مورد، سفرهای زمینی خود را متوقف سازند.

وی همچنین از نجیب میقاتی و نبیه بری و سعد حریری که تلاش های زیادی را در این راه انجام دادند، تشکر کرد و گفت: درست است که در برخی مسایل اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما در این زمینه باید در سطح منطقه ای نیز از تلاش هایی که مقامات ترکیه برای آزاد سازی این افراد انجام دادند، تشکر کرد، چرا که آنها در این زمینه نقش داشتند.

سید حسن نصرالله تجاوز به شهروندان سوری را شرعا حرام دانست و تاکید کرد که آنها ارتباطی با این حوادث ندارند و کسی حق ندارد بر خلاف موازین رفتار کند. وی خطاب به ربایندگان (معارضین سوری) گفت: این كار شما كاملا محكوم بوده و هیچ عقل و منطقی آن را تایید نمی كند و این حركت هم به ضرر خود شما و هم برای اهدافتان است و به هیچ وجه اینگونه اقدامات بر موضع سیاسی ما تاثیری نخواهد داشت.

دبیرکل حزب الله با اشاره به روند اوضاع سوریه گفت: موضع ما درخصوص تحولات سوریه ثابت و روشن است و ما همواره خواستار گفت وگو برای حل بحران این كشور بوده و هستیم.

سید حسن نصرالله گفت: عملیات گروگانگیری نیز منجر به تغییر موضع سیاسی ما نمی شود.

وی همچنین به عملیات اخیر گروگان گیری اعضای كاروان زائر لبنان در شهر حلب سوریه اشاره كرد و ادامه داد: اگر هدف از این عملیات فشار آوردن لبنان علیه سوریه برای آزاد كردن ربوده شدگان است، این مسئله امر خطرناكی است و ما و مقامات سوریه آن را قبول نداریم و نتیجه نیز ندارد.

دبیركل حزب الله آزادی ربوده شدگان را یك تجریه بسیار خوب برای دولت لبنان دانست و گفت: ما از همان لحظه ای كه گفتیم مردم به خانه هایشان برگردند، در برابر این مسئله مسئول بودیم و بابت همكاری تركیه نیز از دولت این كشور تشكر می كنیم.

دبیركل حزب الله لبنان با اشاره به اینكه سلاح مقاومت به منظور حمایت از یك جریان یا طایفه خاص نیست، تصریح كرد: ما دولت را به حمایت از همه فرامی‌خوانیم چرا كه سلاح ما صرفا به منظور حمایت از لبنان در برابر اسراییل است.سید حسن نصرالله با اشاره به ظهور پدیده انتشار سلاح در حوادث و درگیری های اخیر لبنان گفت: برخی ها با مقایسه این نوع اسلحه ها با سلاح مقاومت، سلاح مقاومت را غیرقانونی می داند كه این امر یك مقایسه ای غلط و غیر قابل قبول است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: هنگامی که آیت الله امام موسی صدر به لبنان آمد، گفت که ما ارتش را در مرزهای لبنان می خواهیم و می خواهیم که جوانان جنوب را مسلح کنیم، اما دولت با این خواسته ها تعامل نکرد، در آن زمان مقامات سیاسی در دنیایی دیگر بودند و استراتژی دفاع از جنوب را قبول نمی کردند، بلکه به دنبال نظریه بی طرفی بودند.

وی افزود: این موضوع باعث شد که امام موسی صدر ناچار شود گروه های مقاومت را در آن زمان ایجاد کند و از مردم بخواهد تا برای دفاع از خود سلاح بخرند، هنگامی که ما از مقاومت سخن می گوییم، باید اشاره کنیم که ملت لبنان مجبور شد خودشان سلاح تهیه کنند و بدون ایفای نقش مقامات ملی این کار را انجام دهند. در آن زمان دولت از مردم و آبروی آنها حمایت نمی کرد و مسئولیت آزاد کردن مناطق اشغال شده را به گردن نمی گرفت، برادران فلسطینی و گروه های فلسطینی نیز نقش اساسی در این زمینه داشتند.

نصرالله گفت: بر همین اساس ما در تمامی مراحل گذشته از دولت خواستیم تا مسئولیت های خود را بر عهده بگیرند و ما نیز در کنار دولت قرار داریم، ما آماده ایم.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود تصریح کرد: امروز مردم در مرزهای جنوب سنگ به صهیونیست ها پرتاب نمی کنند یا گلوله به سمت آنها شلیک نمی کنند بلکه آنها را با همه موشک ها در تمام مناطق فلسطین اشغالی تهدید می کنند و پیوندی قوی بین دستاوردهای مقاومت در لبنان و مقاومت در فلسطین وجود دارد.اگر جامعه بین المللی و کشورهای عربی نبودند، انتفاضه دستاوردهایی را بدست آورده بود اما با این حال از دستاوردهای مقاومت این بود که ساخت یک دیوار را در کرانه باختری بر اسرائیل تحمیل کرد و اسرائیل بزرگ پایان یافت و باید تاکید کنم که این دیوار از آنها (صهیونیستها) محافظت نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینكه اسراییلی ها در لبنان به آب و خاك ما طمع دارند، ادامه داد: آنها به كشور ما نیامده بودند كه از آن خارج شده و سرزمینمان را به ما بازگردانند.

دبیركل حزب الله گفت: اسراییلی ها معتقد بودند كه ارتش آنها در جنوب لبنان باقی خواهد ماند و ساخت شهرك هایشان را در این منطقه آغاز می كنند اما شتاب مردم لبنان به سوی مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست ها، برای آنها روشن ساخت كه سرزمین لبنان برای آنها به منظور اجرای طرح هایشان امنیت ندارد.این سرزمین با كرامت و بدون هیچ شرط و توافق نامه ذلت باری به ما بازگشت و دشمن نتوانست هیچ امتیازی برای خود بگیرد. فتنه ای كه اسراییلی ها در جنوب لبنان در پی آن بودند، به لطف خدا ساقط شد و از میان رفت.

دبیركل حزب الله گفت: اسراییل كه قصد داشت شادی های مردم لبنان را به عزا تبدیل سازد، بدون اینكه حتی به ارتش جنوب (نظامیان خائن به لبنان به سركردگی آنتوان لحد) خبر بدهد، از خاك لبنان گریخت چراكه صهیونیست ها می خواستند كه مزدورانشان در این كشور به كشتار و جنایت و فتنه انگیزی طایفه ای بپردازند.

سید حسن نصرالله تاكید كرد: ۲۵ می ۲۰۰۰ سالروز آزادسازی جنوب لبنان و عقب نشینی نظامیان صهیونیست)آخرین میخ را بر نعش آنچه كه 'اسراییل بزرگ' خوانده می شد، كوبیدیم.

دبیركل حزب الله لبنان با اشاره به وحشت رژیم صهیونیستی از موشك های حزب الله اظهار كرد: رژیم صهیونیستی سعی می كند سیطره خود را از نیل تا فرات و رودخانه لیطانی در جنوب لبنان گسترش دهد ولی امروز گروههای مقاومی هستند كه به دشمن، وعده شلیك گلوله به سوی سرتاسر سرزمین های اشغالی را داده اند.

وی با اشاره به عملیات ساخت دیوار حایل میان لبنان و رژیم صهیونیستی از سوی این رژیم در جنوب لبنان گفت: این دیوار از هستی و وجود آنها حمایت نخواهد كرد چراكه وجود و هستی آنها بر پایه خرابی، جنایت و كشتار استوار است.

سیدحسن نصرالله با اشاره به شكست رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ میلادی تصریح كرد: دشمن خود به این دستاورد برزگ نیز اعتراف كرده است چراكه باور نمی كرد كه روزی از سوی یك گروه مقاوم عربی فرار كند ولی حزب الله ثابت كرد كه گروهی عربی اما از نوع دیگر است.




برچسب ها: نصرالله ، آزادی ، جنوب ، لبنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.