سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر نیرو :

اعتبارات کافی برای طرح انتقال آب از خزر در نظر گرفته شده است

وزیر نیرو از تلاش دولت برای اجرای به موقع و تامین اعتبارات لازم برای طرح بزرگ انتقال آب از خزر به مرکز ایران و شیرین سازی آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مجید نامجو گفت:باعث تاسف است درباره چنین طرح بزرگ و کارشناسی شده ای اظهار نظرهای خلاف واقع می شود .

وی افزود : با توجه به مواجه شدن کشور با پدیده خشکسالی باید باید آب از دور دست ها تامین میشد که خوشبختانه طرح بزرگ انتقال آب از دریای خزر و شیرین سازی آن به تصویب رسید و عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه برخی مناطق ایران طی 50 سال آینده 3 درجه گرمتر میشود تصریح کرد : علاوه بر آن رشد صنعت و جمعیت و گرمتر شدن هوا نیاز به آب را افزایش میدهد .

نامجو ادامه داد: هم اکنون صنایع داخلی ، نیروهای متخصص داخلی و پیمانکاران ایرانی رشد یافته و توانایی تامین پروژه ها را دارن که در بخش شیرین سازی آب پیشرف های خوبی داشتیم به طوری که هزینه شیرین سازی آب در کشور به کمتر از یک دلار به ازای هر متر مکعب آب رسیده است.

وزیر نیرو اظهار داشت: آب شیرین شده دریای خزر به اصفهان ، یزد کرمان سمنان کاشان خراسان رضوی و جنوبی انتقال مییابد.

وی افزود اجرای این طرح با قوت پیگیری میشود و تیم های مشاوره ای قوی در این زمینه مشغول کارند و دولت سرمایه گذاری خوبی انجام داده است

وی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح به توسعه زیرساخت های کشور کمک کرده و جذب سرمایه گذار خصوصی در همه بخش ها را به دنبال خواهد داشت .

برچسب ها: نامجو ، آب ، خزر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.