سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصيه هاي لازم براي افراد مبتلا به آكنه

افراد مبتلا به آكنه بهتر است براي بهبودي وضعيت خود به نكات ذكر شده توجه كرده و اين توصيه‌ها را مراعات كنند.

دكتر عباس انتظاري، متخصص پيشگيري از بيماري‌ها و عضو هيئت علمي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و عضو آكادمي زيبايي آمريكا و عضو انجمن ليزر ايران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار كرد:‌تميز كردن بيش از حد پوست مي‌تواند سبب بدتر شدن وضعيت آكنه‌ها شود پس صورت خود را دوباره در روز با يك صابون ملايم بشوييد و به آرامي خشك كنيد.

انتظاري خاطر نشان كرد؛ در حالات طبيعي پوست مبتلا به آكنه را نبايد بيشتر از دوبار در روز شست و براي شستشوي بايد از آب ولرم استفاده كرده و پوست را نبايد ساييد و به آن فشار آورد.

اين متخصص تاكيد كرد:‌ شستن با نرمي نوك انگشتان و خشك كردن با يك حوله نرم و لطيف، بهترين راه است كه فشار بر پوست وارد نشود.

انتظاري تاكيد كرد: ضايعات آكنه را نبايد دستكاري كرد چون ممكن است جاي آن برروي پوست باقي بماند و نيز به خاطر داشته باشيد استرس و نگراني مي‌تواند باعث تشديد واكنش‌هاي رواني بر روي آكنه شود بايد سعي كنيد كه نگراني ، اضطرابي را از خود دور كنيد.

وي متذكر شد: درمان را به هيچ وجه تا زمان معين شده توسط پزشك متخصص قطع نكنيد چون ممكن است آكنه برگردد.

اين متخصص تاكيد كرد:‌ بيماري آكنه به مدت‌هاي طولاني و حتي سال‌ها ممكن است طول بكشد تا درمان شود، چون يك بيماري مزمن است پس نبايد به هيچ وجه خودسرانه استفاده از داروها قطع شود و فقط با دستور و توصيه پزشك درمان قطع شود و در تمام طول درمان راهنمايي ها و توصيه‌هاي پزشك را بايد مراعات كرد./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Amin
۲۱:۱۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
در زیز بغلم یک غده مانند زیر پوستی در اومده و خیلی هم درد دارد میشه بگید این چیه