سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگاه های زباله سوز در كشور تولید می شود

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دستگاه های زباله سوز بالای یك هزار تن در جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت و با حمایت شورای علوم، تحقیقات و فناوری تولید می شود.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم؛ دكتر 'محمد مهدی نژاد نوری'، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام این مطلب افزود: طرح تولید دستگاه های زباله سوز در جلسه هشتاد و یكم كمیسیون‌ دائمی شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری (عتف ) در روز چهارشنبه مطرح شد و جزئیات اجرایی این طرح در كمیسیون سلامت شورای عتف بررسی خواهد شد.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های زباله‌سوز صرفه اقتصادی مناسبی برای كشور دارند و از مشكلات زیست محیطی جلوگیری می‌كنند.

وی گفت: در برخی از شهرهای شمالی كشور مانند شهرهای استان مازندران و گیلان امكان دفع و یا آتش زدن سنتی زباله ها وجود ندارد و از این رو استانداران این استان ها به دنبال راهی برای تهیه دستگاه های زباله سوز به روش نوین هستند.

دبیر شورای علوم، تحقیقات و فناروی خاطرنشان كرد با توجه به نیاز روزافزون به این نوع دستگاه ها در كشور و نیاز انبوه به این فناوری و دستیابی محققان جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت به فناوری ساخت دستگاه های زباله سوز در كشور، طرح ساخت این نوع دستگاه ها در جلسه روز چهارشنبه شورای عالی علوم، ‌تحقیقات و فناوری مطرح و به تصویب اعضای این شورا رسید.

وی افزود: پروژه ساخت دستگاه های زباله سوز با منابع وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری اجرا خواهد شد و ذینفعان دیگر این طرح مانند وزارت كشور، سازمان محیط زیست، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و بخش خصوصی در این طرح گسترده همكاری خواهند داشت./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
pouya
۰۹:۱۷ ۰۴ تير ۱۳۹۱
تنها گزینه مطمئن جهت امحاءزباله های عفونی مرگبار بیمارستانی که امروز در دسترس مدیران اجرایی کشور قرار دارد.طرح ماشین زباله سوز بدون دودکش (بدون خروجی الاینده ها) طرحی منحصر و بیسابقه در ایران و جهان که به همین منظور ابداع گردیده. http://pouyatadbirkar.persianblog.ir/ لطفاجهت اطلاعات بیشتر لینک را مطالعه فرمایید.