سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکید فيفا بر تلاش براي کاهش ميزان مرگ و مير در ميادين فوتبال

میشل دی هوگ رئیس کمیته پزشکی فدارسیون جهانی فوتبال (فیفا) برتلاش این فدراسیون برای کاهش میزان مرگ و میر در میادین فوتبال تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه،میشل دی هوگ در کنفرانسی خبری در شهر بوداپست پایتخت مجارستان گفت:بر اساس تحقیقات و آمار موجود در پنج سال گذشته در حدود هشتاد و چهار مورد مرگ و میر ناشی از حملات قلبی در میادین فوتبال برای بازیکنان این رشته ورزشی روی داده که در بیست و چهار مورد آن فرد در درون زمین و بلافاصله پس از حمله قلبی جان خود را از دست داده است.
وی افزود:این آمار درسهای زیادی را به ما می دهد و می تواند نتایج خوبی برای ما به دنبال داشته باشد و آن این است که اگر در بیست درصد این موارد یک دستگاه شوک الکتریکی در کنار زمین و در نزدیکی آن وجود داشت می شد بسیاری از این بازیکنان را از مرگ حتمی نجات داد .
رئیس کمیته پزشکی فیفا در ادامه اظهاراتش گفت:به نظر من وجود یک دستگاه شوک الکتریکی قلب در کنار تمامی میادین فوتبال ضروری به نظر می رسد و بنابر این از این پس باید در تلاش باشیم که وجود دستگاه شوک الکتریکی قلب را در کنار میادین فوتبال به یک شعار تبدیل کنیم زیرا این به موضوع مرگ و زندگی مرتبط است.
وی افزود:فیفا سالیانه مبالغی را به فدراسیون های فوتبال در تمامی کشورهای جهان پرداخت می کند و حالا وقت آن است که ببینیم که چگونه با این مساله برخورد می شود و چه خوب است بخشی از این مبلغ برای خرید دستگاه شوک الکتریکی قلب که با موضوع مرگ و زندگی افراد در ارتباط است صرف شود.
جیری دوراک از اعضای کمیته پزشکی فیفا هم در این کنفرانس خبری گفت:در حال حاضر جمعیت بازیکنان فوتبال در جهان به سیصد میلیون نفر می رسد و اگر در هر دویست هزار نفر انتظار یک مورد مرگ بر اثر سکته قلبی را داشته باشیم پس برای این جمعیت سالیانه باید انتظار هزار و پانصد مورد مرگ و میر بر اثر سکته قلبی را داشته باشیم که رقم قابل توجهی می شود.
وی افزود:ما هنوز به طور دقیق علت مرگ و میر ناشی از سکته های قلبی را در میادین فوتبال نمی دانیم اما ورزش فوتبال باعث شده تا ما به این موضوع پی ببریم و به همین خاطر قصد داریم تا تحقیقات خود را در این زمینه گسترش دهیم تا از این راه بتوانیم فیفا را در این زمینه یاری دهیم و در گام نخست قصد داریم بر روی زمینه ژنتیکی فوتبالیستها تحقیقات خود را آغاز کنیم.
برچسب ها: فیفا ، فوتبال ، مرگ و میر ، هوگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.