سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت ایجاد شبکه ملی اطلاعات انکار ناپذیر است

هر قدر در ایجاد سرویس های ارزش افزوده قوی باشیم دیگر نگرانی برای عدم امنیت اطلاعات کاربران وجود نخواهد داشت.

باقر افخمی، عضو اصلی شورای حل اختلاف جرایم رایانه ای و اینترنتی دادگستری کل استان تهران با اشاره به اینکه باید شرایط آن چه را که با ایجاد شبکه ملی اطلاعات قرار است اتفاق بیفتد بطور شفاف برای مردم تبیین کنیم به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: در شبکه ای که ایجاد می شود باید سيستم های ارزش افزوده و اطلاعات به وفور دریافت شود تا کاربر با سرعت بالا به اطلاعات مورد نیاز و دلخواه خود دسترسی داشته و ضرورتی برای رجوع به اینترنت جهانی را حس نکند اما همچنان اینترنت جهانی به عنوان یک سرویس زاپاس وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ضرورت ایجاد شبکه ملی اطلاعات انکار ناپذیر است اظهار داشت:با ایجاد شرایط جدید و نو و جذاب می توان محیط و بسترهای لازم را برای حضور این شبکه فراهم کرد و تولید محتوا در داخل کشور یکی از مهمترین مزایای ایجاد این شبکه است.

وی اضافه کرد: ایجاد و حضور چنین شبکه ای در فضای مجازی نیازمند یک متولی یکسان و واحد است تا در هر شرایطی پاسخگوی کاربران بوده و با بروز مشکل یک ارگان مشخص متولی امور باشد.

وی در خصوص نگرانی هایی که کاربران اینترنتی از ایجاد این شبکه دارند بیان داشت: قرار نیست چیزی جایگزین شبکه جهانی اینترنت شود بلکه یک ورق به نام اینترنت ملی در کتاب اینترنت جهانی به نام کشور ما ثبت می شود که تمامی ارگان ها و سازمان ها اطلاعات خود را روی این شبکه به اشتراک می گذارند و از موازی کاری ها جلوگیری می شود.

افخمی خاطرنشان کرد: باید تولید محتوا را بیشتر کنیم چرا که در این شبکه به علت وجود IPهای مشترک سرعت دسترسی کاربران به اطلاعات بیشتر است .

وی یادآور شد: با ایجاد شبکه ملی اطلاعات، دسترسی به اینترنت جهانی از بین نمی رود./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.