سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس جمهور تاكيد كرد؛

بايد به سمتي برويم که قريب به اتفاق ارزش افزوده نفت و گاز کشور در داخل مصرف شود

رئيس جمهور در مراسم افتتاح پروژه هاي پتروشيمي اروند در ماهشهر خواستار افزايش ارزش افزوده نفت و گاز و مصرف آن در داخل كشور شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد در مراسم افتتاح پروژه هاي پتروشيمي اروند در ماهشهر گفت: پروژه هايي که به بهره برداري رسيده از جمله پروژه هاي پتروشيمي اروند، با ظرفيت 2.5ميليون تن همچنين اسکله بارگيري صادرات مايعات و پتروشيمي مارون درخصوص هواگيري اکسيژن و نيتروژن است که امروز به بهره برداري رسيد نشان دهنده رشد و توسعه صنعت پتروشيمي کشور است.

وي تصريح کرد: در آستانه سوم خرداد هستيم در حادثه عظيم تاريخ ساز کشور که سي سال قبل همه دنيا بسيج شدند و به دور از ماديات توانستند همه تبليغات دشمنان را سرکوب کنند و با توکل به خدا و به فضل الهي در مقابل دشمنان ايستادگي کردند بطوري که خرمشهر را با توکل به خدا آزاد کردند که يک معجزه در تاريخ کشور به شمار مي آيد که هنوز هم بيشتر کشورهاي دنيا از آزادسازي خرمشهر مات و مبهوت ماندند.


رئيس جمهور اضافه کرد: درحال حاضر کشورهاي بيگانه به نوعي ماجراي 30 سال گذشته را تکرار مي کنند با توجه به اينکه ملتي تصميم گرفته قله هاي عزت را فتح کند استعدادها را شکوفا و موجوديت خود را به اثبات برساند متأسفانه کشورهاي بيگانه نمي گذارند.


احمدي نژاد اظهار داشت: من معتقد هستم ملتي که توانست با توکل به خدا توطئه هاي دشمنان را خنثي کند مي تواند عرصه هاي علمي و تکنولوژي دنيا را فتح کند چرا که کاري سخت تر از فتح خرمشهر نسيت.


رئيس جمهور همچنين ادامه داد:70درصد قطعاتي که در کشور توليد مي شود خوشبختانه با استفاده از دانش هاي جوانان ايراني است و اين تجربه نشان داده که جوانان ما با متکي به دانش خود مي توانند قله هاي رفيع پيشرفت را طي کنند.


وي اضافه کرد: امروز بايد رجوع تاريخي بکنيم روحيه حال و هواي عشقي که در خرداد 61 در ملت ايران موج زد همان اتفاقي که مسير تاريخي را عوض کرد ملت ايران را در مسير جاده پيشرفت سوق داد و دشمنان را به جاده سکوت و ذلت هدايت کرد.


رئيس جمهور ادامه داد: بايد به سمتي برويم که قريب به اتفاق ارزش افزوده نفت و گاز کشور در داخل مصرف شود.


وي گفت: حلقه هاي تکميلي که در ماهشهر که امروز به بهره برداري رسيد يک رکوردي درصنعت پتروشيمي بشمار مي رود اميدواريم که بتوانيم با اجراي پروژه هاي ديگر زمينه را براي توسعه اقتصادي کشور و اشتغال زايي جوانان فراهم کنيم./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.