سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير نفت:

هيچ ميدان مشترکي در کشور بدون تکليف نمانده است

درحال حاضر ده ميدان مشترک در کشور مراحل عملياتي خود را شروع کردند و با بهره برداري از آنها يک و نيم ميليون بشکه نفت به ظرفيت کشور اضافه مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رستم قاسمي در مراسم افتتاحيه پتروشيمي اروند در ماهشهر با بيان اين مطلب گفت: اقداماتي که در تمام صنايع کشور به طور متوازن در صنعت رخ داده است خصوصا بعد از جنگ يک نو سازندگي صورت گرفته است امروز به بسياري از شاخص هاي چشم انداز 20 ساله دست پيدا کرديم و اميدواريم به تمام طرح ها و پروژه ها در صنعت نفت دست پيدا کنيم.
وي گفت: در زمينه شاخص هاي راه ها در منطقه رتبه اول را کسب کرديم همچنين در حوزه ساختمان، آب و انتقال گاز رتبه هاي بعدي را کسب کرده ايم به طوري که ساخت پل خليج فارس شايد نيم قرن مردم آرزوي آن را داشتن امروز جزو يکي از پروژه هاي بزرگ کشور طراحي و ساخته شده است.
وزيرنفت اظهار داشت: صنعت نفت کشور با پشتيباني ديگري در برنامه ريزي انجام شده درسال گذشته در توسعه ميادين نفت و گاز مشترک به پيشرفت هايي دست يافته است به طوري که 10 ميدان مشترک مراحل عملياتي آن شروع شده همچنين 8 ميدان توسعه فازهاي پارس جنوبي دردست اجرا است و قول داده ايم تا ميادين نفت و گاز را تا پايان شهريور به بهره برداري برسانيم.
وي با بيان اينکه هيچ ميدان مشترکي نداريم که تعيين تکليف نشده باشد گفت: بهره برداري ازميادين مشترک جزو آرزوهاي مردم بوده که به طوري که با بهره برداري از آنها يک و نيم ميليون بشکه نفت تا دو سال آينده به ظرفيت کشور اضافه مي شود و در بخش گاز 1 ميليارد و 470 ميليون مترمکعب توليد گاز خواهيم داشت و تصميم به کمتر از 2 سال پيش بايد گرفته مي شد الآن اجرايي مي شود.
وي خاطرنشان کرد: همه فازهاي پارس جنوبي درحال انجام است و بعضي از اين فازها مراحل اجرايي خود را طي مي کند که بخشي ازآنها از زمان شروع طرح با 62 درصد پيشرفت مواجه است و اميدواريم پروژه پالايشگاه پارس جنوبي ظرف 21 ماه آينده به بهره برداري کامل برسد.
وزيرنفت تأکيد کرد: درصنعت نفت گام هاي بسيار بلندي را در سال 91 برداشته شده تا جايي که امسال بيش از 70 پروژه مهر ماندگار در کشور اجرا مي شود که با اجراي آن در اقتصاد کشور دگرگوني ايجاد خواهد شد همچنين در حال حاضر يازده هزار روستا از نعمت گاز برخوردار هستند که پيش بنيي مي شود هزار روستاي جديد به شبکه گاز رساني متصل شود.
وي ادامه داد: پتروشيمي اروند 25 ميليون تن توليد مي شود که بيش از 100 درصد سال گذشته بوده ونگاهي که به پتروشيمي داشتيم توانستيم در تمام شهرها اشتغالزايي پايدار و توسعه اقتصادي کشور را فراهم کنيم./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.